Będzie nowy GT-R. Bestia od Nissana jeszcze groźniejsza

Szef projektowy Nissana Alfonso Albaisa zapowiedział, że następna generacja modelu GT-R będzie wyjątkowa, inna niż wszystkie supersamochody. Masywna stylistyka i mocny silnik mają być cechami charakterystycznymi nowej generacji.

Nissan 2020 VisionNissan 2020 Vision
Źródło zdjęć: © fot. Materiały prasowe
Krystian Rola

Ma być najszybszym sportowym autem na świecie. Jednak nie chodzi tutaj o prędkość maksymalną, a o czasy wykręcane na torze. Po wypowiedziach przedstawiciela marki możemy się spodziewać, że nowy GT-R będzie prawdziwym pożeraczem zakrętów. Masywna stylistyka w połączeniu z mocnym silnikiem ma sprawić, że nowa generacja będzie do nas krzyczeć. "Jestem cegłą, złap mnie".

W wywiadzie dla serwisu Autocar, podczas festiwalu prędkości w Goodwood, szef projektowy Nissana, Alfonso Albaisa, zapowiedział, że następna generacja GT-R nie będzie bazowała na modelu Italdesign. Ma być również innay niż wszystkie inne supersamochody – "krótko mówiąc, będzie wyjątkowy" – stwierdził Albaisa.

Nissan 2020 Vision
Nissan 2020 Vision © fot. Materiały prasowe

Można zatem wnioskować, że nowa bestia ze stajni Nissana będzie mocno nawiązywać wyglądem do konceptu 2020 Vision zaprezentowanego w 2014 roku. Jego futurystyczny wygląd i agresywna linia nadwozia pasują do zapewnień ze strony szefa projektowego. Albaisa zapowiedział, że cały czas przegląda szkice nowego GT-R-a, jednak zespół projektowy nie podejmuje poważnych prac dopóki nie powstanie nowa platforma i jednostka napędowa.

Cechą charakterystyczną dla flagowego modelu producenta z Japonii jest 6-cylindrowy silnik. Możliwe, że następna generacja zostanie wyposażona w napęd hybrydowy, lecz dołączenia silnika elektrycznego może okazać się niepotrzebne. Silnik w nowej generacji powinien generować ponad 600 KM, a sam GT-R ma być "ciężką cegłą" o muskularnym wyglądzie i potężnym silniku.

Nissan 2020 Vision
Nissan 2020 Vision © fot. Materiały prasowe

Nie wiem jak wy, ale ja chciałbym, że Nissan na przekór elektryfikacji zrobił piekielnie szybkie auto bez silnika elektrycznego.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne