Nowy Golf VII już niebawem!

Volkswagen jest niepohamowany. Wypluwa ze swoich fabryk model za modelem. Generację, za generacją! Bez przerwy, bez chwili zastoju. Dopiero co Golf VI generacja trafił na ulice naszych miast i wsi, a już wspomina się o kolejnej generacji! Jaki będzie "Golfiarz" nr VII?

Obraz
Michal Grygier

Volkswagen jest niepohamowany. Wypluwa ze swoich fabryk model za modelem. Generację, za generacją! Bez przerwy, bez chwili zastoju. Dopiero co Golf VI generacja trafił na ulice naszych miast i wsi, a już wspomina się o kolejnej generacji! Jaki będzie "Golfiarz" nr VII?

Przyszedł czas na kolejną odsłonę jednego z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Sam nie wiem jak VW to robi, że produkując niemal niezmienione samochody odnosi tak wielki sprzedażowy sukces. Osobiście nie lubię tj marki, jednak nie mogę być niesprawiedliwy i muszę tutaj zaznaczyć, że panowie z Wolfsburga moim zdaniem robią najbardziej technicznie zaawansowane produkty na czterech kołach!

Obraz

Producent już solidnie pracuje nad Golfem VII generacji, którego debiut będzie mieć miejsce podczas Euro 2012 w 2012 roku, dwa lata przed wcześniejszym terminem premiery. Na zdjęciach możecie zobaczyć jedynie wizualizacje grafików z brytyjskiego AutoExpressu. Choć to nieoficjalne wizualizacje, to śmiało można rzec, że kolejny Golf będzie jedynie delikatną ewolucją poprzednika. Na rewolucję liczyć nie ma co.

Stylistyka zachowawcza (powiększcie sobie nowe Polo, a będziecie wiedzieć jak będzie wyglądać Golf), jednak pod karoserią ma pojawić się zupełnie nowe podejście do budowania samochodów! Volkswagen informuje, że różnica w samej budowie nowej i obecnej generacji ma być tak potężna, jak metamorfoza Escorta w Focusa w 1998 roku.

Golf VII będzie budowany na mniejszej platformie technologicznej, przełamując trend do rozrastania się współczesnych samochodów. Będzie ona wykorzystywać wiele elementów z małego... Polo! Konstruktorzy skupiają się przede wszystkim na masie całej konstrukcji. Kontynuowany będzie również downsizing silników, a wysokoprężne jednostki napędowe stanowić będą jeszcze większy procent sprzedaży niż dotychczas. Silniki współpracować będą (opcjonalnie) z 7-stopniową skrzynią DSG.

VW z modelem Golf dołączy również do prestiżowego grona hybryd. Będzie połączeniem 1,5 litrowego silnika z trzema elektrycznymi, na których bez wsparcia jednostki konwencjonalnej będzie można przejechać do 50 km.

Jak będzie wyglądać nowy Golf? To nie ma znaczenia, bo stylistycznego szoku nie będzie. Najważniejsze natomiast będzie, jaką technologię VW wciśnie pod tą "golfiarską" stylistykę...

Wszystko wygląda na to, że ekologia będzie dominować.

Źródło: Autoexpress

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut