Nowy Golf VII już niebawem!
Volkswagen jest niepohamowany. Wypluwa ze swoich fabryk model za modelem. Generację, za generacją! Bez przerwy, bez chwili zastoju. Dopiero co Golf VI generacja trafił na ulice naszych miast i wsi, a już wspomina się o kolejnej generacji! Jaki będzie "Golfiarz" nr VII?
07.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:51
Volkswagen jest niepohamowany. Wypluwa ze swoich fabryk model za modelem. Generację, za generacją! Bez przerwy, bez chwili zastoju. Dopiero co Golf VI generacja trafił na ulice naszych miast i wsi, a już wspomina się o kolejnej generacji! Jaki będzie "Golfiarz" nr VII?
Przyszedł czas na kolejną odsłonę jednego z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Sam nie wiem jak VW to robi, że produkując niemal niezmienione samochody odnosi tak wielki sprzedażowy sukces. Osobiście nie lubię tj marki, jednak nie mogę być niesprawiedliwy i muszę tutaj zaznaczyć, że panowie z Wolfsburga moim zdaniem robią najbardziej technicznie zaawansowane produkty na czterech kołach!
Producent już solidnie pracuje nad Golfem VII generacji, którego debiut będzie mieć miejsce podczas Euro 2012 w 2012 roku, dwa lata przed wcześniejszym terminem premiery. Na zdjęciach możecie zobaczyć jedynie wizualizacje grafików z brytyjskiego AutoExpressu. Choć to nieoficjalne wizualizacje, to śmiało można rzec, że kolejny Golf będzie jedynie delikatną ewolucją poprzednika. Na rewolucję liczyć nie ma co.
Stylistyka zachowawcza (powiększcie sobie nowe Polo, a będziecie wiedzieć jak będzie wyglądać Golf), jednak pod karoserią ma pojawić się zupełnie nowe podejście do budowania samochodów! Volkswagen informuje, że różnica w samej budowie nowej i obecnej generacji ma być tak potężna, jak metamorfoza Escorta w Focusa w 1998 roku.
Golf VII będzie budowany na mniejszej platformie technologicznej, przełamując trend do rozrastania się współczesnych samochodów. Będzie ona wykorzystywać wiele elementów z małego... Polo! Konstruktorzy skupiają się przede wszystkim na masie całej konstrukcji. Kontynuowany będzie również downsizing silników, a wysokoprężne jednostki napędowe stanowić będą jeszcze większy procent sprzedaży niż dotychczas. Silniki współpracować będą (opcjonalnie) z 7-stopniową skrzynią DSG.
VW z modelem Golf dołączy również do prestiżowego grona hybryd. Będzie połączeniem 1,5 litrowego silnika z trzema elektrycznymi, na których bez wsparcia jednostki konwencjonalnej będzie można przejechać do 50 km.
Jak będzie wyglądać nowy Golf? To nie ma znaczenia, bo stylistycznego szoku nie będzie. Najważniejsze natomiast będzie, jaką technologię VW wciśnie pod tą "golfiarską" stylistykę...
Wszystko wygląda na to, że ekologia będzie dominować.
Źródło: Autoexpress