Nowe wyścigowe Lamborghini Gallardo GT3 FL2

Niedawno poinformowano, że nie będzie już kolejnych ewolucji Lamborghini Gallardo. Wygląda jednak na to, że zapowiedź dotyczyła jedynie cywilnych wersji samochodu. Pojawiły się bowiem wiadomości na temat wyścigowego Gallardo GT3 FL2.

Lamborghini Gallardo GT3 FL2Lamborghini Gallardo GT3 FL2
Piotr Ślusarczyk

Niedawno poinformowano, że nie będzie już kolejnych ewolucji Lamborghini Gallardo. Wygląda jednak na to, że zapowiedź dotyczyła jedynie cywilnych wersji samochodu. Pojawiły się bowiem wiadomości na temat wyścigowego Gallardo GT3 FL2.

Po prezentacji wersji Super Trofeo Lamborghini pokaże Gallardo GT3 FL2. Auto powstaje we współpracy z Reiter Engineering - niemiecką firmą, która od 2000 roku przygotowuje własne wyścigowe wersje Gallardo. Dotąd zmodyfikowane przez nią samochody wygrały łącznie 199 razy oraz zaliczyły 350 miejsc na podium.

Lamborghini Gallardo GT3 FL2 będzie charakteryzować się zmianami w układzie hamulcowym, ulepszonym systemem chłodzenia, zmniejszonym apetytem na paliwo, nowym przednim splitterem oraz karbonowym dyfuzorem. Auto schudnie o 25 kg w stosunku do poprzedniego Gallardo GT3.

Nowy samochód wyceniono na 320 000 euro (ok. 1 350 000 zł) bez podatków. Pierwsze dostawy spodziewane są już w marcu. Gallardo GT3 FL2 na początku będzie ścigać się w Lamborghini Blancpain Super Trofeo Endurance Serie, włoskiej serii GT3 oraz azjatyckiej Le Mans Series.

O nowym wyścigowym projekcie, w którym po raz pierwszy bierze udział cały dział rozwoju Lamborghini, wypowiedział się Stephan Winkelmann:

Jesteśmy zachwyceni, że możemy ogłosić co najmniej 5-letnie porozumienie z Reiter Engineering jako naszym partnerem w rozwoju aut GT3. W 2013 roku będziemy uczestniczyć w wyścigach w Europie i Azji z planami uczestnictwa w seriach wyścigowych w USA od 2014 roku.

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa