Nowe wersje silnikowe i M‑pakiet - zmiany w BMW serii 1 (F20)

BMW dołączyło do oferty wersję trzydrzwiową swojego malucha. Teraz poszerza ją o nowe silniki.

Nowe wersje silnikowe i M-pakiet - zmiany w BMW serii 1 (F20)
Piotr Wereszczyński

19.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:54


BMW dołączyło do oferty wersję trzydrzwiową swojego malucha. Teraz poszerza ją o nowe silniki.

Nowa seria 1 była dotychczas dostępna z pięcioma silnikami: 116i (136 KM), 116d (116 KM), 118i (170 KM), 118d (143 KM), 120d (184 KM). Oferta ta wzbogaci się o 3 nowe wersje silnikowe: 2-litrowego diesla, 2-litrowego benzyniaka, pojawi się też dodatkowa odmiana BMW 116d. Modele wyposażone w silniki dwulitrowe zostaną oznaczone jako 125i lub 125d, a w przypadku najmniejszego diesla będzie to wersja EfficientDynamics.

Obraz

Motory wreszcie przekraczają moc 200 KM, co w połączeniu z tylnym napędem pozwoli na szybkie i sprawne przemieszczanie. Zarówno wersja 125i, jak i 125d mają moc 218 KM, a moment obrotowy, który w przypadku wersji benzynowej wynosi 310 Nm, w odmianie wysokoprężnej osiąga 450 Nm. Przyspieszenia przy obu silnikach są podobne i wynoszą odpowiednio 6,4 oraz 6,5 s. Prędkości maksymalne to kolejno 243 i 240 km/h.

Warto wspomnieć o nowej, 8-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Pogarsza ona nieco osiągi auta, jednak istotnie przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Benzynowa jednostka zużyje średnio 6,6 l paliwa na 100 km, a z automatem samochód zadowoli się o 0,2 l paliwa mniej. W przypadku diesla natomiast zamiast 4,9 l auto spali 4,8 l. Miłośników ekologii ucieszy to, że jednostka dieslowska oddaje do atmosfery zaledwie 126 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.

Obraz

Dla szukających prawdziwych oszczędności BMW przygotowało specjalną odsłonę modelu 116d, nazwaną przez producenta EfficientDynamics. Pracuje w niej ta sama jednostka co w podstawowej wersji, jednak producent zastosował system odzyskiwania energii hamowania oraz coraz częściej używany system Start/Stop. Zoptymalizowano również aerodynamikę samochodu i wykorzystano opony o zmniejszonym oporze toczenia, co pozwoliło na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do zaledwie 99 g/km (poprzednia 1er w tej wersji produkowała 118 g/km).

Jest to o tyle ciekawe, że samochód jest wyposażony w zwykłą, 6-stopniową, ręczną skrzynię, a nie 8-stopniowy automat. Producent deklaruje spalanie na poziomie 3,8 l/100 km. Pomimo to samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 10,4 s.

BMW podało również, że pracuje nad M-pakietami do jedynki, które zawierają między innymi: zmniejszony prześwit o 10 mm, utwardzone zawieszenie czy zmienione nadwozie. Nowe silniki oraz M-pakiet mają być dostępne dla klientów już w marcu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: BMW

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)