Nowe Volvo V60 Cross Country. Oficjalny debiut uterenowionej wersji

Nie wszyscy ludzie, którzy czasem lubią zjechać z utwardzonych dróg, przepadają za SUV-ami. Istnieje spora grupa klientów, która przychylniej patrzy na uterenowione kombi. Właśnie z myślą o nich Volvo oferuje serię Cross Country, która dziś rozszerza się o nowego przedstawiciela.

Cross Country wygląda równie dobrze co zwykła wersja, a może nawet lepiej.
Cross Country wygląda równie dobrze co zwykła wersja, a może nawet lepiej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

25.09.2018 | aktual.: 01.10.2022 16:51

Od samego debiutu nowej generacji Volvo V60 oczywistym było, że prędzej czy później model ten doczeka się wersji Cross Country. Oto ona w całej okazałości. Szwedzi oficjalnie pochwalili się konkurentem dla Audi A4 Allroad. Z pewnością nie zdziwi was fakt, że nowe Volvo prezentuje się niczym zmniejszone V90 Cross Country. Cóż, unifikacja gamy modelowej to obecnie silny trend, który dotyczy nie tylko tej marki.

Pytanie, czy jest w tym coś złego? V60 Cross Country wygląda dobrze. Zwiększony o 75 mm prześwit, dodatkowe osłony nadwozia i podwozia, duża liczba aluminiowych wstawek i pokaźne koła sprawiają, że nowe kombi prezentuje się bardzo bojowo, nie tracąc przy tym na nowoczesności i elegancji.

Na pokładzie znajdziemy oczywiście napęd na wszystkie koła z systemami wspomagającymi zjazd ze wzniesienia i trybami jazdy do wyboru. Najbardziej zaawansowany z nich, "Offroad", pozwoli nieco zaszaleć poza utwardzonymi ścieżkami. Mocy także nie powinno zabraknąć. Klienci będą mieli do wyboru odmianę benzynową i diesla. Z czasem ofertę uzupełnią też hybrydy.

Kabina zasadniczo nie różni się od tej, którą znamy ze standardowego kombi.
Kabina zasadniczo nie różni się od tej, którą znamy ze standardowego kombi.© mat.prasowe

Na razie chętni na benzyniaka mogą zdecydować się na silnik T5, czyli dwulitrówkę o mocy 250 KM lub diesla D4. Także o pojemności dwóch litrów, lecz generującego 190 KM. Obydwie jednostki standardowo są sparowane z 8-biegową, automatyczną przekładnią Geartronic.

Pod względem wyposażenia, odmiana Cross Country nie będzie się znacząco różnić od standardowego V60. Tutaj także, poza licznymi dodatkami z zakresu komfortu, znajdziemy systemy bezpieczeństwa takie jak asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, automatyczny hamulec czy system Cross Traffic Alert. Nie brakuje także multimediów w pełni kompatybilnych z Apple CarPlay i Android Auto.

Ceny nowego Volvo V60 Cross Country nie są jeszcze znane. Z pewnością będzie drożej niż w przypadku standardowej odmiany, która w porównywalnej wersji z silnikiem D4 AWD startuje od 178 000 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)