Nowe testy Euro NCAP - Opel, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe testy zderzeniowe. Rozbito 5 aut różnych klas. Tym razem starcie z wieloma twardymi przeszkodami musiały przetrwać głównie auta japońskie. Oto wyniki Lexusa IS 300h, Mazdy 6, Mitsubishi Space Star, Opla Adama oraz nowej Toyoty Corolli.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe testy zderzeniowe. Rozbito 5 aut różnych klas. Tym razem starcie z wieloma twardymi przeszkodami musiały przetrwać głównie auta japońskie. Oto wyniki Lexusa IS 300h, Mazdy 6, Mitsubishi Space Star, Opla Adama oraz nowej Toyoty Corolli.

Najtrudniejsze zadanie miały jak zawsze auta najmniejsze. Mitsubishi Space Star/Mirage oraz Opel Adam zdobyły tylko po 4 gwiazdki. Mały przedstawiciel modnych samochodów segmentu A został oceniony nisko przede wszystkim ze względu na wynik bezpieczeństwa pieszych (65 proc.). Mitsubishi znacznie straciło na braku elektronicznych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Dostało w tej kategorii jedynie 55 proc.

Samochodem najbezpieczniejszym wśród testowanej piątki pod względem obrażeń osób dorosłych została Toyota Corolla z wynikiem 94 proc. Najlepszy wynik przy badaniu obrażeń u dzieci otrzymał Lexus IS 300h. Mali pasażerowie powinni czuć się bezpiecznie – japoński sedan osiągnął 85 proc. Również pod względem ochrony pieszych Lexus wypadł najlepiej (80 proc.).

Na pierwszym miejscu wśród najlepiej uzbrojonych w systemy aktywnie i pasywnie wspierające bezpieczeństwo każdy widział raczej model IS 300h. W końcu jest to samochód segmentu premium. Tymczasem osiągnął on wynik na poziomie Corolli – 66 proc. Znacznie lepiej wypadła pod tym względem Mazda 6 oraz Opel Adam. Obydwa auta uzyskały notę 81 proc.

Szczegółowe wyniki wszystkich samochodów:

Ocena łączna (gwiazdki): 5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%

Ocena łączna (gwiazdki): 4

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%

Źródło: Euro NCAP

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam