Nowe testy Euro NCAP czterech minipojazdów: Chatenet CH30, Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Microcar M.GO Family

Organizacja Euro NCAP tym razem przyjrzała się samochodom, o których rzadko się mówi. Tworzą one wąską niszę aut, które można prowadzić będąc niepełnoletnim. Już w 2014 roku przetestowano wózek do użytku na terenie własnej posesji, m. in. jako wózek golfowy lub dla ogrodnika. Niestety wyniki okazały się fatalne! Wózek nie otrzymał ani jednej gwiazdki. Najlepszym pojazdem w 2014 roku okazało się elektryczne Renault Twizy, które zdobyło dwie gwiazdki. Jak było w tym roku?

Obraz
Marcin Łobodziński

Takimi pojazdami, jakie ostatnio przetestowano według zasad Euro NCAP mogą w Polsce poruszać się już osoby w wieku 16 lat po zdobyciu prawa jazdy kategorii B1. Masa aut zależnie od przeznaczenia nie może przekraczać 400 kg (przewóz osób) lub 550 kg (przewóz rzeczy). Moc silnika nie może przekraczać 15 kW, a prędkość maksymalna samochodu 100 km/h.

Tak jak konstrukcja, tak i testy Euro NCAP takich pojazdów są nieco inne niż zwykłych samochodów. Na chwilę obecną uwzględnia się tylko bezpieczeństwo dorosłej osoby przy zderzeniu czołowym z prędkością 50 km/h oraz zderzeniu bocznym z wózkiem najeżdżającym na testowany pojazd z tą samą prędkością. Warto zaznaczyć, że takie czterokołowce nie podlegają tym samym procedurom homologacyjnym co samochody osobowe, dlatego teoretycznie nie muszą spełniać żadnych standardów bezpieczeństwa. Euro NCAP zaznacza, że gwiazdki i punkty jakie przyznaje lekkim pojazdom czterokołowym nie są do końca porównywalne z gwiazdkami przyznawanymi innym samochodom.

Chatenet CH30

Pojazd dwumiejscowy

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 38%

Euro NCAP Crash Test of Chatenet CH30 2016

Aixam Crossover GTR

Pojazd czteromiejscowy

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 25%

Euro NCAP Crash Test of Aixam Crossover GTR 2016

Bajaj Qute

Pojazd czteromiejscowy

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 28%

Euro NCAP Crash Test of Bajaj Qute 2016

Microcar M.GO Family

Pojazd czteromiejscowy

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 28%

Euro NCAP Crash Test of Microcar M.GO Family 2016

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Od 19 września droższy przegląd. To jeszcze nie koniec zmian w przepisach
Od 19 września droższy przegląd. To jeszcze nie koniec zmian w przepisach
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło