Nowe testy Euro NCAP - cztery duże vany rozbite
Pod koniec listopada mogliście u nas zapoznać się nowymi wynikami testów zderzeniowych Euro NCAP. Sprawdzono między innymi Dacię Lodgy i nowego Volkswagena Golfa. Tym razem rozbito cztery duże vany. Jak wypadły te auta na tle znacznie mniejszych osobówek?
18.12.2012 | aktual.: 20.10.2022 21:47
Pod koniec listopada mogliście u nas zapoznać się nowymi wynikami testów zderzeniowych Euro NCAP. Sprawdzono między innymi Dacię Lodgy i nowego Volkswagena Golfa. Tym razem rozbito cztery duże vany. Jak wypadły te auta na tle znacznie mniejszych osobówek?
Dla wielu kierowców to właśnie te 8- i 9-osobowe furgonetki są alternatywami dla dużych, rodzinnych aut. Jak się okazuje, nie jest to rozsądne rozwiązanie, ponieważ vany nie spisały się rewelacyjnie. Tylko jeden z nich uzyskał notę 5-gwiazdkową. W najnowszych testach rozbito Fiata Scudo (konstrukcja bliźniacza do Citroëna Jumpy i Peugeota Experta), Forda Transita, Hyundaia H1 i Renault Trafic (konstrukcja bliźniacza Nissana Primastara oraz Opla Vivaro).
Poniżej znajdziecie szczegółowe wyniki dla każdego z tych aut w kolejności alfabetycznej oraz filmy przygotowane przez Euro NCAP przedstawiające przebieg symulowanych wypadków. Zachęcam Was również do zapoznania się z dodatkowymi informacjami na temat prezentowanych samochodów, które znajdziecie w bazie aut Autokult.pl.
Fiat Scudo (Citroën Jumpy, Peugeot Expert)
Ocena łączna (gwiazdki): 3
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26%
Ford Transit Custom
Ocena łączna (gwiazdki): 5
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Ocena łączna (gwiazdki): 3
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 55%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%
Renault Trafic (Nissan Primastar, Opel Vivaro)
Ocena łączna (gwiazdki): 2
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 58%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 14%
Najgorzej wypadła w testach wspólna konstrukcja Opla, Nissana i Renault. Tylko dwie gwiazdki w porównaniu z konkurencją to wina przede wszystkim oceny systemów bezpieczeństwa. Lider tego niedużego rankingu, Ford Transit, zapewnił sobie 5 gwiazdek dosyć równymi, wysokimi ocenami w trzech kategoriach. Jedynie zderzenie z pieszym sprawiło problemy temu vanowi.
Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądały przygotowania do tych testów, to zapraszam do obejrzenia specjalnego filmu Euro NCAP:
Euro NCAP testing the safety of business and family vans
Źródło: Euro NCAP