Nowe testy Euro NCAP - cztery duże vany rozbite

Pod koniec listopada mogliście u nas zapoznać się nowymi wynikami testów zderzeniowych Euro NCAP. Sprawdzono między innymi Dacię Lodgy i nowego Volkswagena Golfa. Tym razem rozbito cztery duże vany. Jak wypadły te auta na tle znacznie mniejszych osobówek?

Nowe testy Euro NCAP - cztery duże vany rozbite
Mariusz Zmysłowski

18.12.2012 | aktual.: 20.10.2022 21:47

Pod koniec listopada mogliście u nas zapoznać się nowymi wynikami testów zderzeniowych Euro NCAP. Sprawdzono między innymi Dacię Lodgy i nowego Volkswagena Golfa. Tym razem rozbito cztery duże vany. Jak wypadły te auta na tle znacznie mniejszych osobówek?

Dla wielu kierowców to właśnie te 8- i 9-osobowe furgonetki są alternatywami dla dużych, rodzinnych aut. Jak się okazuje, nie jest to rozsądne rozwiązanie, ponieważ vany nie spisały się rewelacyjnie. Tylko jeden z nich uzyskał notę 5-gwiazdkową. W najnowszych testach rozbito Fiata Scudo (konstrukcja bliźniacza do Citroëna Jumpy i Peugeota Experta), Forda Transita, Hyundaia H1 i Renault Trafic (konstrukcja bliźniacza Nissana Primastara oraz Opla Vivaro).

Poniżej znajdziecie szczegółowe wyniki dla każdego z tych aut w kolejności alfabetycznej oraz filmy przygotowane przez Euro NCAP przedstawiające przebieg symulowanych wypadków. Zachęcam Was również do zapoznania się z dodatkowymi informacjami na temat prezentowanych samochodów, które znajdziecie w bazie aut Autokult.pl.

Fiat Scudo (Citroën Jumpy, Peugeot Expert)

Ocena łączna (gwiazdki): 3

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26%

Ford Transit Custom

Ocena łączna (gwiazdki): 5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Ocena łączna (gwiazdki): 3

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 55%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%

Renault Trafic (Nissan Primastar, Opel Vivaro)

Ocena łączna (gwiazdki): 2

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 58%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 14%

Najgorzej wypadła w testach wspólna konstrukcja Opla, Nissana i Renault. Tylko dwie gwiazdki w porównaniu z konkurencją to wina przede wszystkim oceny systemów bezpieczeństwa. Lider tego niedużego rankingu, Ford Transit, zapewnił sobie 5 gwiazdek dosyć równymi, wysokimi ocenami w trzech kategoriach. Jedynie zderzenie z pieszym sprawiło problemy temu vanowi.

Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądały przygotowania do tych testów, to zapraszam do obejrzenia specjalnego filmu Euro NCAP:

Euro NCAP testing the safety of business and family vans

Źródło: Euro NCAP

Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënFiatHyundai
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)