Nowe, stare przebranie – G-Power X5 xDrive48i Typhoon (2011)

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

Obraz
Olgierd Lachowski

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

Po raz kolejny nadwozie wyposażono w ten sam pakiet stylistyczny. Z przodu zderzakospojler, pokrywa silnika z otworami wentylacyjnymi (to nowość), z boku nakładki na błotniki i listwa z otworem pod progiem, a z tyłu z kolei mamy do czynienia z nowym zderzakiem i spojlerem dachowym. Dzięki tym modyfikacjom auto stało się bardziej muskularne, ale nie ma mowy o wjechaniu nim w jakikolwiek teren.

Obraz

Zresztą nie pozwolą na to koła z 23-calowymi felgami o szerokości 11 cali z przodu i 12 z tyłu, na które założono opony 315/25 R 23. Opony za to przydadzą się przy szybkiej jeździe, a to akurat X5 po tuningu potrafi. Auto 100 km/h osiąga po 4,70 s i rozpędza się do 275 km/h. Jest to możliwe dzięki podkręconemu silnikowi.

Seryjne BMW X5 xDrive48i wyposażone jest w motor V8 o objętości skokowej 4,8 l. W swoim wnętrzu silnik kryje m.in. po cztery zawory na cylinder oraz systemy Double VANOS i Valvetronic. Normalnie jednostka napędowa rozwija moc 355 KM przy 6300 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy to 475 Nm w zakresie od 3400 do 3800 obr./min.

Obraz

G-Power zastosował napędzaną od wału korbowego paskiem zębatym sprężarkę mechaniczną ASA T1-522, która jest rozwinięciem wcześniej stosowanej T1-521. Aby kompresor się nie zatarł, został podłączony do systemu smarowania motoru. Ogromne ilości powietrza zasysane są otworami w przednim zderzaku, następnie sprężane, by potem trafić do międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego, aż wreszcie wpadają do silnika.

Ciśnienie doładowania wynosi 0,5 bara, a przyrost mocy to 170 KM. Obecnie X5 może pochwalić się mocą 525 KM przy 6100 obr./min i dużym, bo wynoszącym 600 Nm, maksymalnym momentem obrotowym osiąganym przy 5300 obr./min – zatem znacznie wyżej niż w wozie fabrycznym.

Trzeba też wiedzieć, że ta wielka moc osiągana jest również dzięki nowemu układowi wydechowemu, którego rury wykonano ze stali kwasoodpornej. Wydech wyposażono w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki.

Obraz

Co prawda inżynierowie pracujący w G-Power nie wymienili układu hamulcowego, ale zwiększyli za to nieco jego skuteczność dzięki lepszemu chłodzeniu. Powietrze omywające tarcze dostaje się do samochodu przez otwory w przednim zderzaku.

Z białą karoserią kontrastuje czarno-brązowe wnętrze. Czarna jest większa część tapicerki, ale na przykład siedzenia i część boczków drzwi pokryto skórą w kolorze brązowym. G-Power wymieniło także kierownicę i dodało kilka elementów, wśród których jest m.in. nowy prędkościomierz.

Obraz

BMW X5 xDrive48i w nowym starym przebraniu nadal imponuje gabarytami, mocą i osiągami, choć trzeba przypomnieć, że G-Power ma na swoim koncie znacznie mocniejsze wersje X5 i X6. Gorszą wiadomością jest to, że wszystko kosztuje. Ile? Tego nie wiemy, ale na pewno dużo.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N62B48
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor ASA T1-522
  • Moc maksymalna: 525 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,40 KM/l (seryjny – 73,97 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 11,0 x 23″ Silverstone RS
  • Koła tylne: 12,0 x 23″ Silverstone RS
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2180 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,15 kg/KM (seryjny – 6,14 kg/KM)
  • Długość: 4854 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside7446/block

Źródło: G-Power

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀