Nowe opony Firestone Destination Winter - w teorii i w praktyce

Firestone to amerykański producent opon, który istnieje od 1900 roku. To wystarczająco długo, żeby przeżyć ewolucję samochodu od niezgrabnej bryczki z silnikiem, po nowoczesne maszyny, które mają być dynamiczne i bezpieczne w każdych warunkach. To oznacza także ewolucję opony. Najnowszym dziełem Firestone'a jest ogumienie, które stworzone zostało z myślą o grupie aut rozwijającej się wyjątkowo szybko...

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Firestone
Mariusz Zmysłowski

Mowa tu o oponie Destination Winter. Jest to seria zimowego ogumienia, przygotowana specjalnie dla samochodów miejskich oraz małych i średnich SUV-ów. Można więc powiedzieć, że Firestone stworzył tym samym opony dla młodych kierowców. To właśnie oni wybierają samochody z tych segmentów. Szczególnie istotne są tu SUV-y, których przybywa na naszych drogach w zastraszającym tempie.

Destination Winter to opona, która bazuje w pewnym stopniu na Winterhawku 3. To na podstawie bieżnika tego ogumienia powstał ten, który w tym sezonie prezentuje Firestone. Efekt jest bardzo dobry, bo Destination Winter zdobyły ocenę B w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Specjaliści Firestone'a przewidują, że do 2021 roku samochody, dla których stworzono wspomniane wyżej opony, będą stanowić 20 procent rynku nowych aut w Europie. Destination Winter będą dla nich dostępne w 13 rozmiarach odpowiednich dla felg 16- i 17-calowych.

Jak nowe opony Firestone'a sprawdzają się w praktyce? Spróbowałem sprawdzić to w Sobiesław Zasada Centrum w październiku, w wyjątkowo paskudny dzień. Paskudny, czyli dokładnie taki, w jakie muszą pracować opony zimowe, gdy wystawiane są na najcięższe próby. Nie padał co prawda śnieg, ale deszcz lał cały dzień, a temperatura zbliżała się w okolice, o których wolę teraz nie myśleć siedząc w ciepłej redakcji.

Mimo fatalnej aury, można więc powiedzieć, że pogoda była idealna, żeby sprawdzić co potrafią nowe gumy Firestone'a. Obuto w nie nową Kię Sportage, która musiała stawić czoła jednej z przeszkód na torze Sobiesław Zasada Centrum. Mimo niskiej temperatury i ogromnej ilości wody na asfalcie, opanowanie tego SUV-a nie było wyzwaniem. Opona dobrze radziła sobie z odprowadzaniem wody i skutecznie wspomagała kierowcę w utrzymywaniu auta w ryzach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski © 2016

Ponieważ Firestone jest od 1988 roku marką należącą do Bridgestone'a, tego dnia mogłem wypróbować także opony tej firmy. Zostały one jednak założone na inne samochody – Mini Coopery, Audi Q5 oraz Nissana Patrola.

W Mini oraz Audi tego dnia odbywały się przede wszystkim próby sprawnościowe, które wymagały umiejętności, refleksu i... dobrych opon. Dynamiczna jazda, liczne mocne dohamowania, płyty poślizgowe – tu było gdzie polec przez poślizg czy aquaplaning, którego jednak nie było mi dane poczuć tego dnia.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski © 2016

Wisienką na torcie była przeprawa wspomnianym Patrolem przez tor offroadowy, który tego dnia miejscami bardziej przypominał bagno. Dzięki oponom A/T Nissan niepierwszej młodości (co w sumie również stanowiło jego mocnąstronę) przebrnął przez ten mokry bałagan ze skutecznością czołgu.

Tego dnia sporo się nauczyłem w kwestii techniki jazdy. Czy przekonałem się, że opony Firestone'a są lepsze od konkurencji? Tego nie wiem bez bezpośredniego porównania. Wiem za to, że Destination Winter dały się poznać jako ogumienie bardzo skuteczne, i niewątpliwie warte rozważenia przed zakupem nowych opon na zbliżającą się zimę.

Testy opon Firestone i Bridgestone w Sobiesław Zasada Centrum - zdjęcia

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów