Nowe BMW Serii 5 tuż przed premierą

Nowe BMW Serii 5 tuż przed premierą

BMW Serii 5 G30
BMW Serii 5 G30
Marcin Łobodziński
12.10.2016 07:23, aktualizacja: 01.10.2022 21:49

Tradycyjnie już na niemieckim forum internetowym – tym razem germancarforum.com – niemiecki samochód zaliczył „przedpremierę”. Tym razem padło na BMW, które trochę przesadziło z przesuwaniem tego w czasie. Teraz już wiemy jak wygląda Seria 5, którą oficjalnie pokażą nam jutro.

Trzeba przyznać, że wygląda bardzo dobrze i bardzo podobnie do Serii 7, a także do Serii 3, choć już nieco mniej. Standaryzacja wyglądu poszczególnych, podobnych do siebie modeli, to jak zauważyli już dawno najwięksi styliści świata, największa zaleta wielu marek, w tym Audi, które bardzo wcześnie upodobniło do siebie A4 i A6, nadając im niemal ten sam wygląd. Teraz to samo czyni BMW z Serią 5, która dla osób nie będących zbyt głęboko w temacie stanie się nie do odróżnienia od Serii 7.

BMW Serii 5 G30
BMW Serii 5 G30

Prezentowane na tych zdjęciach nadwozie jest w jednej z wyższych specyfikacji 540i, o czym świadczy nie tylko oznaczenie na klapie bagażnika, ale choćby rozbudowany zderzak przedni czy podwójna końcówka wydechu. Być może dlatego, bez żadnej przesady można powiedzieć, że nowa Seria 5 prezentuje się nad wyraz lekko, niczym pierwsze E12.

BMW Serii 5
BMW Serii 5

Zauważcie, że również wygląd deski rozdzielczej jest niemalże kopią tego, co widzimy w Serii 7, a także bardzo przypomina mniejszą Serię 3. Wszystkie instrumenty poukładano dokładnie w taki sam sposób i w przeciwieństwie do elementów nadwozia nie zmieniono ich wymiarów.

Nowa Seria 5 o oznaczeniu kodowym G30 została zbudowana na nowej platformie CLAR, która obniży masę auta średnio o 100 kg dzięki wykorzystaniu aluminium, kompozytów węglowych i wysokowytrzymałościowej stali.

BMW Serii 5 G30
BMW Serii 5 G30

Pod maską znajdą się 2-litrowe motory z czterema cylindrami, 3-litrowe sześciocylindrowe oraz V8. Tuż przed topowym M5 mającym rozwijać 626 KM będzie pozycjonowane 550i z podobną jednostką, ale nieco słabszą. Będzie też odmiana hybrydowa plug-in z 2-litrową benzyną. Wersję sportową M można wreszcie zamawiać z napędem xDrive, natomiast automatyczne przekładnie mają mieć po dziewięć biegów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)