Nowe BMW serii 3 - europejskie zmiany
BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.
19.01.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:51
BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.
Oprócz tych zmian jakie już opisaliśmy wczoraj, europejskie wersje BMW serii 3 otrzymają także zmienione jednostki diesla oraz zupełnie nowy model "startowy" 318i.
Zmieniona jednostka 2-litrowa diesla (320d) ma spełniać europejskie normy spalania EU 6. Jej moc to 184KM i 380Nm momentu obrotowego (wcześniej wersja 320d dysponowała silnikiem o mocy 177KM). W przypadku wersji coupe, dzięki tym zmianom czas sprintu do "setki" skrócił się o 0,4-sekundy i wynosi aktualnie 7,5-sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego ma wynieść 4,7l/100km. Wersja cabrio przyspiesza nieco wolniej - 8,3-sekundy i średnie spalanie wynosi 5,1l/100km.
BMW twierdzi, że model coupe z tą jednostką może osiągnąć prędkość maksymalną 236km/h, podczas gdy kabriolet 228km/h.
Podobnym zmianom poddano silnik 325d (3-litrowa jednostka). Moc podniesiono o 7KM, co ostatecznie uczyniło 204KM. Sprint do 100km/h trwa 6,9-sekundy (model coupe).
Ostatnim zmianom poddano wersję 335d. Jednostka pracująca pod maską tego modelu została nieco poprawiona, w skutek czego potrzebuje jedynie 6,6-litra ON na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym).
Wspomniany na wstępie silnik w modelu 318i to jednostka 2-litrowa (benzyna), która produkuje 143KM mocy i 190Nm maksymalnego momentu obrotowego. Razem z 6-biegową, manualną skrzynią model ten może przyspieszać od 0 do 100km/h w czasie 9,1-sekundy (wersja cabrio 10,3s.). Prędkość maksymalna jaką podaje producent, to w tym przypadku 210km/h. Wg. europejskich norm spalania pojazd potrzebuje średnio 6,3-litra benzyny na 100 kilometrów, a przy tym nie emituje więcej CO2 niż 146g na kilometr (cabrio odpowiednio 6,6-litra i 154g/km CO2).
Źródło: carscoop