Nowe BMW serii 3 - europejskie zmiany

BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Obraz
Mateusz Gajewski

BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Oprócz tych zmian jakie już opisaliśmy wczoraj, europejskie wersje BMW serii 3 otrzymają także zmienione jednostki diesla oraz zupełnie nowy model "startowy" 318i.

Zmieniona jednostka 2-litrowa diesla (320d) ma spełniać europejskie normy spalania EU 6. Jej moc to 184KM i 380Nm momentu obrotowego (wcześniej wersja 320d dysponowała silnikiem o mocy 177KM). W przypadku wersji coupe, dzięki tym zmianom czas sprintu do "setki" skrócił się o 0,4-sekundy i wynosi aktualnie 7,5-sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego ma wynieść 4,7l/100km. Wersja cabrio przyspiesza nieco wolniej - 8,3-sekundy i średnie spalanie wynosi 5,1l/100km.

BMW twierdzi, że model coupe z tą jednostką może osiągnąć prędkość maksymalną 236km/h, podczas gdy kabriolet 228km/h.

Obraz

Podobnym zmianom poddano silnik 325d (3-litrowa jednostka). Moc podniesiono o 7KM, co ostatecznie uczyniło 204KM. Sprint do 100km/h trwa 6,9-sekundy (model coupe).

Ostatnim zmianom poddano wersję 335d. Jednostka pracująca pod maską tego modelu została nieco poprawiona, w skutek czego potrzebuje jedynie 6,6-litra ON na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym).

Wspomniany na wstępie silnik w modelu 318i to jednostka 2-litrowa (benzyna), która produkuje 143KM mocy i 190Nm maksymalnego momentu obrotowego. Razem z 6-biegową, manualną skrzynią model ten może przyspieszać od 0 do 100km/h w czasie 9,1-sekundy (wersja cabrio 10,3s.). Prędkość maksymalna jaką podaje producent, to w tym przypadku 210km/h. Wg. europejskich norm spalania pojazd potrzebuje średnio 6,3-litra benzyny na 100 kilometrów, a przy tym nie emituje więcej CO2 niż 146g na kilometr (cabrio odpowiednio 6,6-litra i 154g/km CO2).

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam