Nowe Audi A6 oficjalnie! [wideo]

Wczoraj do Sieci przedostały się zdjęcia najnowszej odsłony Audi A6. W związku z tym Audi nie zwlekało zbyt długo i oficjalnie zaprezentowało nowy model. Poniżej, oprócz zdjęć i materiału wideo, znajdziecie także masę informacji o odświeżonym A6.

2012 Audi A6
2012 Audi A6
Arkadiusz Gabrysiak

01.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:53

Wczoraj do Sieci przedostały się zdjęcia najnowszej odsłony Audi A6. W związku z tym Audi nie zwlekało zbyt długo i oficjalnie zaprezentowało nowy model. Poniżej, oprócz zdjęć i materiału wideo, znajdziecie także masę informacji o odświeżonym A6.

Jak zdążyliśmy już zauważyć - stylistycznej rewolucji tutaj nie ma. Audi bardzo pewnie kroczy wyznaczoną przez siebie ścieżką stylistyczną i czy to nam się podoba, czy nie - musimy się z tym pogodzić. Samochód z całą pewnością brzydki nie jest, jednak bardzo mocno nawiązuje do modelu A7 Sportback, a czy to plus, czy minus - zostawiam Wam do oceny.

Odświeżone nadwozie mierzy 4,92 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Pojemność bagażnika została natomiast oszacowana na 530 litrów, a więc całkiem sporo.

2012 Audi A6
2012 Audi A6

Przejdźmy do najważniejszego elementu - gamy silników. Nowe A6 będzie oferowane z pięcioma silnikami: dwoma benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. W późniejszym czasie dojdzie także opcja hybrydowa. Oto krótki opis poszczególnych wariantów:

  • 2,8-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 204 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Pierwsze 100 km/h zobaczymy tutaj po 7,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 240 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu 7,4 l/100 km.
  • 3,0-litrowy motor benzynowy TFSI w układzie V6 rozwijający 300 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego. A6 z takim silnikiem pod maską przyśpiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h. Spalanie w tym przypadku kształtuje się na poziomie 8,2 litra na 100 km.
  • 2,0-litrowa, czterocylindrowa jednostka TDI, która generuje 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Na osiągnięcie pierwszej setki nowe A6 z tym silnikiem potrzebuje 8,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza będzie piąć się do 228 km/h. Słabsze osiągi są tutaj nagrodzone mniejszym spalaniem - średnio silnik ten potrzebuje około 4,9 litra na 100 km.
  • Kolejną opcją wysokoprężną jest 3,0-litrowy silnik TDI w układzie V6. Jego moc to 204 KM, a moment obrotowy - 400 Nm. Przyśpieszenie 0-100 km/h wynosi 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h. Średnie spalanie oszacowane zostało na poziomie 5,2 litra na 100 km,
  • Najmocniejszy diesel ma pojemność także 3,0 litrów, jednak generuje 245 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. A wszystko to okupione jest w miarę niewielkim zużyciem oleju napędowego, gdyż motor ten potrzebuje około 6 l/ 100 km.
  • Opcja hybrydowa, która dostępna będzie w późniejszym terminie, ma być połączeniem 211-konnego silnika TFSI o pojemności 2,0 litrów i 45-konnego silnika elektrycznego. Hybryda ta będzie przyśpieszała do 100 km/h w 7,3 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się przy wartości 238 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,2 l/100 km.
2012 Audi A6
2012 Audi A6

W zależności od wybranej opcji silnikowej możliwy będzie napęd na przednią oś lub na wszystkie 4 koła. Do wyboru będą natomiast następujące skrzynie biegów: 6-biegowy manual, skrzynia CVT, S-tronic i 8-biegowa przekładnia w hybrydzie.

Nowe Audi A6 pojawi się w salonach najprawdopodobniej w pierwszym kwartale 2011 roku, a ceny zaczynać się będą od 38 500 euro, co stanowi niecałe 155 000 złotych.

2012 Audi A6

Źródło: CarscoopZercustoms

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)