Nowe Audi A6 oficjalnie! [wideo]

Wczoraj do Sieci przedostały się zdjęcia najnowszej odsłony Audi A6. W związku z tym Audi nie zwlekało zbyt długo i oficjalnie zaprezentowało nowy model. Poniżej, oprócz zdjęć i materiału wideo, znajdziecie także masę informacji o odświeżonym A6.

2012 Audi A62012 Audi A6
Arkadiusz Gabrysiak

Wczoraj do Sieci przedostały się zdjęcia najnowszej odsłony Audi A6. W związku z tym Audi nie zwlekało zbyt długo i oficjalnie zaprezentowało nowy model. Poniżej, oprócz zdjęć i materiału wideo, znajdziecie także masę informacji o odświeżonym A6.

Jak zdążyliśmy już zauważyć - stylistycznej rewolucji tutaj nie ma. Audi bardzo pewnie kroczy wyznaczoną przez siebie ścieżką stylistyczną i czy to nam się podoba, czy nie - musimy się z tym pogodzić. Samochód z całą pewnością brzydki nie jest, jednak bardzo mocno nawiązuje do modelu A7 Sportback, a czy to plus, czy minus - zostawiam Wam do oceny.

Odświeżone nadwozie mierzy 4,92 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Pojemność bagażnika została natomiast oszacowana na 530 litrów, a więc całkiem sporo.

2012 Audi A6
2012 Audi A6

Przejdźmy do najważniejszego elementu - gamy silników. Nowe A6 będzie oferowane z pięcioma silnikami: dwoma benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. W późniejszym czasie dojdzie także opcja hybrydowa. Oto krótki opis poszczególnych wariantów:

  • 2,8-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 204 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Pierwsze 100 km/h zobaczymy tutaj po 7,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 240 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu 7,4 l/100 km.
  • 3,0-litrowy motor benzynowy TFSI w układzie V6 rozwijający 300 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego. A6 z takim silnikiem pod maską przyśpiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h. Spalanie w tym przypadku kształtuje się na poziomie 8,2 litra na 100 km.
  • 2,0-litrowa, czterocylindrowa jednostka TDI, która generuje 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Na osiągnięcie pierwszej setki nowe A6 z tym silnikiem potrzebuje 8,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza będzie piąć się do 228 km/h. Słabsze osiągi są tutaj nagrodzone mniejszym spalaniem - średnio silnik ten potrzebuje około 4,9 litra na 100 km.
  • Kolejną opcją wysokoprężną jest 3,0-litrowy silnik TDI w układzie V6. Jego moc to 204 KM, a moment obrotowy - 400 Nm. Przyśpieszenie 0-100 km/h wynosi 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h. Średnie spalanie oszacowane zostało na poziomie 5,2 litra na 100 km,
  • Najmocniejszy diesel ma pojemność także 3,0 litrów, jednak generuje 245 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. A wszystko to okupione jest w miarę niewielkim zużyciem oleju napędowego, gdyż motor ten potrzebuje około 6 l/ 100 km.
  • Opcja hybrydowa, która dostępna będzie w późniejszym terminie, ma być połączeniem 211-konnego silnika TFSI o pojemności 2,0 litrów i 45-konnego silnika elektrycznego. Hybryda ta będzie przyśpieszała do 100 km/h w 7,3 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się przy wartości 238 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,2 l/100 km.
2012 Audi A6
2012 Audi A6

W zależności od wybranej opcji silnikowej możliwy będzie napęd na przednią oś lub na wszystkie 4 koła. Do wyboru będą natomiast następujące skrzynie biegów: 6-biegowy manual, skrzynia CVT, S-tronic i 8-biegowa przekładnia w hybrydzie.

Nowe Audi A6 pojawi się w salonach najprawdopodobniej w pierwszym kwartale 2011 roku, a ceny zaczynać się będą od 38 500 euro, co stanowi niecałe 155 000 złotych.

2012 Audi A6

Źródło: CarscoopZercustoms

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy