Nowe Audi A3 Sedan oficjalnie. Jest większe i lepiej wyposażone

Po hatchbacku przyszedł czas na sedana. Audi pochwaliło się trójbryłowym wydaniem modelu A3. Auto prezentuje się równie dobrze i proporcjonalnie co poprzednik, a przy tym jest przestronniejsze i lepiej wyposażone. BMW Serii 1 i Mercedes Klasy A mają mocnego konkurenta.

Stworzenie kompaktowego sedana o proporcjonalnym wyglądzie to niełatwe zadanie. Audi się udało.
Stworzenie kompaktowego sedana o proporcjonalnym wyglądzie to niełatwe zadanie. Audi się udało.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

21.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:50

Gdy w 2013 roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku Audi prezentowało model A3 w wersji sedan, wielu komentatorów nie było przekonanych co do słuszności tego kroku. Kompakty z trójbryłowym nadwoziem kojarzyły się bardziej z budżetowymi markami a nie segmentem premium.

Pomysł okazał się jednak strzałem w dziesiątkę, do tego stopnia, że konkurencji poszli w ślad za Audi, prezentując BMW Serii 2 Sedan oraz Mercedesa Klasy A Sedan. Tymczasem Audi wprowadza drugą generację swojego eleganckiego kompaktu - większą i lepiej wyposażoną, lecz nadal prezentującą się nad wyraz atrakcyjnie.

Proporcjonalne, spójne nadwozie mierzy równe 4,5 metra długości, 1820 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian. Mimo to Audi twierdzi, że w kabinie udało się wygospodarować znacznie większą przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik zmieści natomiast 425 litrów ładunku - tyle samo co dotychczas.

Auto może stanowić bardziej elegancką alternatywę dla hatchbacka zaprezentowanego kilka miesięcy temu. Co ważne, nowoczesny wygląd i dopracowane detale idą tu w parze z niezłą aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza w przypadku nowego A3 Sedan wynosi bowiem tylko 0,25.

Obraz
© mat. prasowe

Wnętrze niczym nie różni się od hatchbacka. Nowoczesny kokpit, wykorzystujący wyświetlacze o przekątnej 10,25 oraz 10,1 cala może się podobać, szczególnie w lepiej wyposażonych odmianach z ambientowym oświetleniem i tapicerką z Alcantary. Sporo tu również aluminium i fortepianowej czerni tak charakterystycznej dla nowych modeli Audi, a niestety dość trudnej do utrzymania w czystości.

Pod względem wyposażenia, nowe A3 Sedan ma sporą przewagę nad poprzednikiem, szczególnie gdy mówimy o systemach wspomagania kierowcy. Adaptacyjny tempomat, monitorowanie ruchu poprzecznego czy system pre-sense wykrywający pieszych i zagrożenia przed maską to tylko niektóre z dodatków, jakie znajdziemy na pokładzie.

Obraz
© mat. prasowe

Gamę silników otworzy benzynowy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM, który może współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną lub 7-stopniowym automatem S tronic. W tej drugiej opcji otrzymamy też 48-woltową instalację elektryczną i system miękkiej hybrydy.

Poza tym w gamie pojawi się również diesel 2.0 TDI sprzężony wyłącznie z automatem. Później do oferty mają dołączyć kolejne wersje, wliczając w to dwulitrową benzynę o mocy 240 KM. W planach jest także kolejna generacja sportowych wersji oznaczanych jako S3 oraz RS3.

Pierwsze dostawy do klientów ruszą latem. W Niemczech za bazowe wydanie trzeba wyłożyć 29 800 euro. Niebawem powinniśmy poznać również polskie ceny.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/39]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)