Obraz

Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid (2016) – premiera

Druga generacja Toyoty Prius Plug-in Hybrid zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Auto zbudowane na nowej płycie TNGA zostało gruntownie poprawione.

Stylistycznie Prius Plug-in Hybrid komponuje się z gamą alternatywnie napędzanych samochodów Toyoty. Bryła nadwozia odpowiada nowemu Priusowi i Mirai, choć wyraźnie się od nich różni detalami. Przedni pas to mieszanka kształtu grilla Priusa i koncepcji reflektorów projektorowych z czterema lampami diodowymi, którą znamy z Mirai. W tylnej części nietrudno dostrzec zapożyczenia kształtu świateł z Hondy Civic. Honda powinna zacząć myśleć o sprzedaży licencji na te światła Toyocie, bo przecież podobny kształt mamy w nowym crossoverze C-HR. Patrząc na profil samochodu, Prius Plug-in mocno nawiązuje do standardowego Priusa, ale już kształt tylnego pasa dzięki nowym światłom jest całkowicie oryginalny.

Obraz

Nadwozie jest lżejsze i sztywniejsze, a auto dłuższe o 165 mm, szersze o 15 mm i niższe o 22 mm od poprzednika. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24. W osiągnięciu tego wyniku pomaga m. in. aktywna osłona chłodnicy. Masę zredukowano poprzez zastosowanie wysokowytrzymałościowej stali oraz kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym, którego użyto do budowy klapy bagażnika. Poza obniżeniem masy doszło również do obniżenia położenia środka ciężkości. W poprawie właściwości jezdnych berze udział nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylne i przekonstruowane kolumny MacPhersona dla przedniej osi.

Obraz

Nowy napęd hybrydowy czerpie energię z baterii litowo-jonowej 8,8 kWh, która pozwala uzyskać zasięg jazdy w trybie elektrycznym na poziomie 50 km. Prędkość maksymalna na prądzie to 135 km/h. W ten sposób zwiększył się również zasięg całkowity, a Toyota deklaruje zużycie paliwa na poziomie 1,4 l/100 km (32 g CO2 na kilometr) – najlepsze w klasie samochodów hybrydowych plug-in na świecie. Osiągnięto to zwiększając udział silnika elektrycznego w procesie rozpędzania samochodu. Większa wydajność ma być odczuwalna w największym stopniu w mieście. Ładowanie baterii ma trwać nie więcej niż 2,3 godziny przy użyciu standardowej sieci 230V. Bateria ładuje się także podczas jazdy i to nie tylko dzięki systemowi rekuperacji, ale także przy użyciu paneli słonecznych umieszczonych na dachu.

Obraz

Oszczędności przynosi również nowy system ogrzewania baterii, które normalnie tracą część energii w niskich temperaturach. Kolejnym elementem jest nowy układ klimatyzacji z systemem S-FLOW wykorzystującym pompę ciepła z wtryskiem gazu. Pozwala ona na ogrzewanie i chłodzenie kabiny bez udziału silnika spalinowego. Inteligentny system chłodzenia sam wykrywa, na których siedzeniach znajdują się pasażerowie i dostosowuje strumień powietrza do sytuacji w kabinie pomijając puste miejsca.

Napęd spalinowy stanowi znany doskonale silnik 1.8 VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona używany również w standardowej odmianie Priusa. Pod tym względem nie ma większych różnic pomiędzy tymi modelami.

Obraz

Podobnie jak nadwozie, również deska rozdzielcza i układ wnętrza ogólnie przypomina standardowego Priusa. Jednak są różnice, które odróżniają od siebie oba modele. Największą z nich jest centralna część kokpitu wyposażona tutaj w duży, pionowy tablet o przekątnej 8 cali. Ekran jest oczywiście dotykowy i działa dokładnie na tej samej zasadzie jak przenośne tablety osobiste.

Toyota Prius Plug-in Hybrid zostanie jak wszystkie modele tej marki wyposażona w pakiet Toyota Safety Sense, w skład którego wchodzą: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, system aktywnego utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. Model ten będzie również wyposażony w asystenta parkowania i większy wyświetlacz projekcyjny HUD.

Toyota Prius Plug-in Hybrid będzie dostępna w Europie pod koniec tego roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta