Nowa Toyota Hilux (2015) - japoński uniwersalny żołnierz powraca
Toyota po licznych zapowiedziach i kilku przeciekach zaprezentowała nową odsłonę modelu Hilux.
21.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:05
Pierwsza generacja Hiluxa, oznaczona N10, pojawiła się na rynku w 1968 roku. Od tamtej pory przez siedem generacji tego woła roboczego powstało ponad 16 milionów egzemplarzy. Hiluxy trafiły do więcej niż 180 krajów na całym świecie. Teraz przyszedł czas by wprowadzić ósmą generację. Została ona zaprezentowana oficjalnie 21 maja w Bangkoku i w Sydney. Na tajskim rynku Hilux otrzymał przydomek Revo.
Toyota opracowując nową odsłonę swojego pickupa starała się dostosować go do wymagań jego potencjalnych użytkowników. Dlatego inżynierowie japońskiego koncernu prowadzili liczne konsultacje z aktualnymi właścicielami Hiluxów. Od nich dowiedzieli się czego najbardziej brakuje temu modelowi i zgodnie z sugestiami zastosowali konieczne modyfikacje.
Najistotniejszą wadą z punktu widzenia użytkowników Hiluxów był niedostateczny komfort. Dlatego Toyota poprawiła ten czynnik na kilku płaszczyznach. Teraz oprócz nowego zawieszenia roboczego do ciężkich zadań, które jest standardowym wyposażeniem Hiluxa, Japończycy oferują opcjonalnie zawieszenie komfortowe. Poprawione zostało także wyciszenie kabiny. Ósma generacja Hiluxa ma także odznaczać się większą łatwością prowadzenia.
Toyota pamiętała też o tym, że ten pickup to przede wszystkim samochód roboczy. Dlatego poprawiono sztywność konstrukcji. Rama, na której bazuje Hilux to całkowicie nowy projekt i to on jest tutaj sednem dbałości o wytrzymałość nowego samochodu.
Pod maską ósmej generacji japońskiego pickupa pojawił się opracowany od podstaw silnik wysokoprężny. 2,8-litrowa jednostka rozwija 177 KM i 450 Nm. Jest to jednostka z rodziny GD (1GD-FTV). Nowy jest też należący do tej samej serii 2,4-litrowy turbodiesel. Ma on rozwijać 160 KM i 400 Nm. Pod maskę Hiluxa trafią także jednostki benzynowe: 2,7-litrowy czterocylindrowiec i dysponujący sześcioma cylindrami motor o pojemności 4,0 l.
Silniki będą dostępne z 6-biegowym automatem oraz 6-biegową przekładnią ręczną. Nowe układy napędowe mają zapewnić większy niż dotychczas zasięg, ale i lepszą kulturę. Szczególnie tyczy się to nowego diesla, którego szczególną cechą obok oszczędności jest według Toyoty bardzo cicha praca przy niskich prędkościach.
Nowe resory, silnik, poprawiona konstrukcja - to nie wszystkie cechy ósmej generacji Hiluxa. Zmienił się także wygląd pickupa. Toyota nieco wyostrzyła "spojrzenie" tego woła roboczego. Dodatkowo na nadwoziu pojawiły się liczne przetłoczenia, które czynią Hiluxa bardziej agresywnym z wyglądu. Wewnątrz zmiany zauważalne są nie tylko w stylistyce, ale i w dostępnej przestrzeni. Pasażerowie tylnej kanapy dostali 35 mm więcej miejsca na nogi.
[HD] Toyota Hilux Revo Official TVC
Wersja z podwójną kabiną (double cab) mierzy 5335 mm długości, 1855 mm szerokości, 1820 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3085 mm. Auto będzie osadzane na felgach 16-, 17-, i 18-calowych. W sumie Toyota ma oferować Hiluxa w 31 wariantach, czyli 8 więcej niż obecnie. Dostępne będą napędy na jedną oś, dwie osie, kabiny pojedyncze, podwójne, pojedyncze extra i wersje WorkMate, SR oraz SR5.