Nowa Toyota Corolla - jednostki napędowe

Nowa Toyota Corolla - jednostki napędowe

Toyota-Corolla
Toyota-Corolla
Bartosz Pokrzywiński
11.07.2013 12:00, aktualizacja: 10.10.2022 10:49

Po kilku tygodniach czekania od czasu zaprezentowania oficjalnych zdjęć Toyoty Corolli, japoński producent wreszcie opublikował szczegółowe informacje dotyczące tego modelu. Pojawiła się także obszerna galeria zdjęć.

Po kilku tygodniach czekania od czasu zaprezentowania oficjalnych zdjęć Toyoty Corolli, japoński producent wreszcie opublikował szczegółowe informacje dotyczące tego modelu. Pojawiła się także obszerna galeria zdjęć.

Jakiś czas temu Toyota postanowiła podzielić różne wersje nadwoziowe Corolli na dwa osobne modele, które w Polsce dostępne są jako Auris i Corolla. Nowa Toyota Corolla 11. generacji urosła w stosunku do swojej poprzedniczki.,

Model jest o 80 mm dłuższy, 15 mm szerszy oraz 5 mm niższy od starszej siostry. Co więcej, rozstaw osi zwiększył się aż o 100 mm, przez co auto będzie lepiej się prowadziło, a we wnętrzu jest więcej miejsca, co odczują zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy.

Obraz

Pomimo zmniejszonego tylnego zwisu, urósł także bagażnik. Teraz pomieści on 452 litry, co jest w pełni satysfakcjonującym rezultatem jak na sedana segmentu C. Na rynku europejskim pod maską pojawi się póki co jedna jednostka wysokoprężna i cztery benzynowe.

Diesel 1,4 l D-4D produkuje 90 KM i 205 Nm momentu obrotowego, a dzięki sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz systemowi start&stop, auto średnio spala 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Do wyboru jest oczywiście także skrzynia automatyczna.

Obraz

Podstawowy silnik benzynowy 1,3 l Dual VVT-i produkuje 99 KM i 128 Nm momentu obrotowego. Tutaj średnie spalanie wynosi już 5,6 l paliwa na 100 km, a jeśli zdecydujemy się na przekładnię Multidrive S CVT, apetyt auta na paliwo spada do 6,3 l.

Mocniejsza jednostka 1,6 l Dual VVT-i o mocy 132 KM i 160 Nm momentu obrotowego zdaniem Toyoty równe 6 l paliwa na 100 km. O 0,4 l bardziej paliwożerny jest motor 1,8 l generujący 140 KM i 173 Nm momentu obrotowego. Jeśli auto będzie traciło na wartości tak wolno jak poprzedni model, bo biorąc pod uwagę obecne realia na rynku motoryzacyjnym, jest to z pewnością oznaka sukcesu.

EU Spec 2014 Toyota Corolla - Driving

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)