Nowa Toyota Auris w pogoni za rywalami

Toyota Auris już wyraźnie się zestarzała i musi mocno gonić za rywalami. W wyścigu z najnowszymi kompaktami ma pomóc lifting tego modelu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Toyota zaprezentowała jedynie odświeżonego Aurisa i Aurisa Touring Sports. Corolla musi jeszcze zaczekać z liftingiem. Kompakt został poddany modernizacji podobnej do tej, którą zastosowano w modelu Avensis. Zaprojektowano zupełnie nowy pas przedni, a reflektory przednie i światła z tyłu udoskonalono technologią LED.

Wewnątrz skupiono się przede wszystkim na poprawie jakości wykonania. Pojawił się też wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. W panelu centralnym znajdziemy nowy, dotykowy ekran obsługujący multimedia Toyota Touch 2.

Obraz

W benzynowej gamie silnikowej zupełną nowością jest silnik 1,2 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, mający w przyszłości zastąpić jednostkę wolnossącą 1,6 Valvematic. Motor ten wyposażono w zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Dzięki temu rozwija moc 116 KM oraz moment obrotowy o maksymalnej wartości 185 Nm. Będzie łączony z 6-stopniową przekładnią manualną lub bezstopniową Multidrive S.

Podstawowym źródłem napędu jest nadal silnik 1,33 Dual VVT-i o mocy 99 KM. Najmocniejszym benzyniakiem pozostaje 1,6 Valvematic o mocy 132 KM. Większa jednostka 1,8 VVT-i posłużyła do skomponowania układu hybrydowego, którego łączna moc wynosi 136 KM.

Obraz

W gamie diesli zmodyfikowano silnik 1,4 D-4D, który teraz spełnia wymagania normy Euro 6. Otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, uzyskującą wyższe ciśnienie doładowania przy niskich obrotach, wtrysk o ciśnieniu zwiększonym do 180 mPa (+20mPa) oraz nowe tłoki. Zmodyfikowano także kształt komory spalania.

Nowością w rodzinie D-4D jest silnik 1,6 l o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Ta jednostka trafi również pod maskę Avensisa.

Toyota poprawiła także układ jezdny oraz wyciszenie kabiny, a także uzupełniła wyposażenie o elementy z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa.

Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w lipcu 2015 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu