Nowa mocniejsza 500‑tka. W dieslu!

Od dawna istnieje mit, że im więcej mocy tym większe spalanie. Fiat obala ten mit wprowadzając swój nowy samochód. Stary diesel 500 mini 75HP Multijet dostał więcej mocy i jednocześnie zwiększył wydajność spalania paliwa. Wszystko dzięki nowemu silnikowi Multijet II o pojemności 1,3 litra. W silniku wykorzystano również nowatorską technologię Start&Stop oraz filtr DPF.

Nowa mocniejsza 500-tka. W dieslu!
Piotr Mazanek

09.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:02

Od dawna istnieje mit, że im więcej mocy tym większe spalanie. Fiat obala ten mit wprowadzając swój nowy samochód. Stary diesel 500 mini 75HP Multijet dostał więcej mocy i jednocześnie zwiększył wydajność spalania paliwa. Wszystko dzięki nowemu silnikowi Multijet II o pojemności 1,3 litra. W silniku wykorzystano również nowatorską technologię Start&Stop oraz filtr DPF.

Rezultatem poprawek jest także polepszenie osiąganych przez auto prędkości. Dzisiaj Fiat może pochwalić się wzrostem maksymalnej prędkości ze 165 km/h do 181 km/h. Samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 10,7 sekundy. Wcześniej robił to samo w czasie 12,5 sekundy. Trzeba przyznać, że to imponujące osiągnięcie.

Jednocześnie poprawiono spalanie paliwa. Z wcześniejszych 4,2 litrów na 100 km udało się zejść na 3,9 litra. Zmianom uległa także emisja spalin, która spadła ze 110g/km do 104g/km.

Całość tworzy nam pozytywny i interesujący obraz nowego mini. Wprowadzone nowości są zdecydowanie godne uwagi. Szkoda że "pięćsetka" to typowe kobiece auto ...

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)