Nowa Mazda MX5 ważąca 1000 kg - czy to możliwe?

Mazda jest jednym z moich ulubionych producentów samochodów. Produkowane przez nich auta są niezwykle zbalansowane. Nie chodzi tylko o rozkład masy, ale o harmonię linii nadwozia, stylistykę i taką niezwyczajną zwyczajność. Poza tym Mazda doskonale wie, że kluczem do "sukcesu" jest niska masa i jako jeden z nielicznych producentów potrafi to wykorzystać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mazda jest jednym z moich ulubionych producentów samochodów. Produkowane przez nich auta są niezwykle zbalansowane. Nie chodzi tylko o rozkład masy, ale o harmonię linii nadwozia, stylistykę i taką niezwyczajną zwyczajność. Poza tym Mazda doskonale wie, że kluczem do "sukcesu" jest niska masa i jako jeden z nielicznych producentów potrafi to wykorzystać.

Obniżenie masy poprawia osiągi, zmniejsza spalanie i znacznie zwiększa zwrotność samochodu. Nie jest to żadną tajemnicą i większość producentów samochodów przyznaje, że dąży do zmniejszenia wagi. Jednak na ogół kończy się na gadaniu, ewentualnie pojawi się jakaś "usportowiona" wersja, która będzie o 50 kilogramów lżejsza od standardowego modelu, bo będzie posiadała większy silnik czy też turbosprężarkę, która też swoje waży.

Idealnym przykładem potęgi niskiej masy jest model MX-5, czyli bardzo mały i ciasny roadster Mazdy, który na naszym rynku dostępny jest już od 93.800 złotych. Auto jest napędzane dwulitrowym silnikiem, który produkuje 160 koni mechanicznych. Prawdopodobnie większość z Was ma więcej mocy w swoich autach. Jednak MX-5 rozpędza się do setki w 7.6-sekundy i osiąga prędkość maksymalną 218 kilometrów na godzinę. Takie osiągi są zasługą niskiej masy, auto waży bowiem 1165 kilogramów. Dodatkowo, cała masa jest rozłożona w proporcjach 50/50 na obie osie, dzięki czemu auto daje niewiarygodną frajdę z jazdy.

Nowy MX-5 zadebiutuje na rynku w 2012 roku. Na ogół jest tak, że każda kolejna odsłona auta jest większa i cięższa od poprzednika. Nie w przypadku Mazdy. Japoński producent stawia sobie cel - MX-5 ma ważyć nie więcej niż 1000 kilogramów. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu technologii jednostek napędowych SKY, auto ma spalać około 5 litrów paliwa na sto kilometrów. Ciekaw jestem jakie materiały trzeba zastosować albo z czego trzeba zrezygnować żeby jeszcze bardziej odchudzić MX-5.

Właśnie za to uwielbiam Mazdę!

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥