Nowa Mazda MX-5 TRA Kyoto - szeroka klasyka po japońsku

Mazda MX-5 to niezwykle popularny roadster, którego kolejna generacja wjechała w tym roku na europejski rynek. Nieuniknione było pojawienie się licznych projektów modyfikacji tego samochodu, słynącego z dostarczania ogromnej frajdy z jazdy.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Swój pakiet modyfikacji karoserii zgrabnego roadstera zaprezentował warsztat Tops Racing Arts (TRA) Kyoto, który znany jest między innymi z budowania tego typu cudownie wulgarnych zestawów markowanych nazwą Rocket Bunny.

Obraz

W skład nowego zestawu stworzonego dla MX-5 znajduje się cały zestaw dodatków - poszerzone nadkola, listwy progowe, przednia i tylna atrapa zderzaka i wspawana klatka bezpieczeństwa. Nie zabrakło także wielkiego, regulowanego spojlera. Wóz został naturalnie solidnie przyziemiony. Jego szerokie koła ledwo mieszczą się w nadkolach. Szczelina między oponami a karoserią jest minimalna.

Niestety, nie wiemy co napędza tego małego potworka. Żeby moc silnika była proporcjonalna do wyglądu tego wozu, przydałoby się przynajmniej 300 KM i możliwie głośny wydech, za który właściciela tego wozu znienawidzą wszyscy sąsiedzi. Pojedyncza końcówka, którą widać na wizualizacji tyłu wskazuje na to, że aż takiego szału z mocą w tym wozie nie ma.

Obraz

Mazda MX-5 nowej generacji prosi się o takie modyfikacje. To wóz bardzo lubiany, bo, szczególnie gdy sprzedawany jako używany, jest przystępny cenowo, ma napęd na tylną oś i jest stosunkowo lekki. To wszystko oznacza mnóstwo frajdy już w standardzie. Dlatego nawet niewielkie modyfikacje z łatwością zwiększają dawkę wrażeń, którą dostarcza ten wóz. Na jego najnowszej generacji bazował Fiat, tworząc 124 Spider, czyli roadstera, który został przedstawiony tej jesieni. Ciekawe, czy również włoska interpretacja współczesnego roadstera będzie tak chętnie poddawana modyfikacjom nadwozia i silnika.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy