Nowa Mazda CX-9 pokazana w Los Angeles!

Na targach w Los Angeles Mazda pokazała swojego największego SUV-a w nowej odsłonie.

Obraz
Rafał Warecki

Model CX-9 stylistycznie czerpie garściami z trendu stylistycznego KODO, wypracowanego na mniejszych autach z gamy i choć nadwozia zaprojektowane w tym języku świetnie łączą muskularne linie z lekkością sylwetki to największy SUV Mazdy wygląda dość ociężale i potężnie zarazem. Nawet 20-calowe obręcze w nadkolach nowej CX-9 nie robią większego wrażenia.

Samochód jest nieco krótszy niż jego poprzednia generacja, chociaż rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Dzięki temu zabiegowi kabina ma być jeszcze bardziej przestronna, tak aby komfortowo przewieźć nawet siódemkę pasażerów. We wnętrzu które według zapewnień producenta zostało wykończone najlepszymi materiałami i bardzo starannie wyciszone pojawią się zaprojektowane na nowo fotele pokryte skórzaną tapicerką Nappa oraz aluminiowe i drewniane (palisander) aplikacje dekoracyjne. Pod względem wyposażenia warto zwrócić uwagę na system multimedialny Mazda Connect z wyświetlaczem o przekątnej 8 cali, 12-głośnikowy zestaw audio firmy Bose oraz pakiet układów bezpieczeństwa spięty pod nazwą i-ACTIVSENSE.

Obraz

Wraz z CX-9 zadebiutował nowy silnik SKYACTIV-G o pojemności 2,5 l z turbodoładowaniem. Jednostka ta generuje 250 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego wędrującego na wszystkie koła (i-ACTIV AWD). Osiągi nie zostały jeszcze podane. Za sprawą nowo opracowanego systemu Dynamic Pressure Turbo (zmienna pulsacja spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika) jednostka ta ma charakteryzować się absolutnym brakiem opóźnienia po dodaniu gazu (tzw. turbodziury), wysoką elastycznością i niemal liniowym przyrostem siły napędowej w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych, będąc przy tym oczywiście możliwie oszczędną.

Obraz

Mazda CX-9 pojawi się w salonach już wiosną przyszłego roku. Planowany wolumen sprzedaży na świecie to 50 000 sztuk rocznie, z czego 80% tej wartości ma pokryć zapotrzebowanie Ameryki Północnej. Model CX-9 na razie nie zostanie wprowadzony do Europy, choć warto przypomnieć że poprzednia generacja pojawiała się okresowo w sprzedaży w Polsce i dostępne krótkie serie sprzedawały się niemal na pniu.

Nowa Mazda CX-9 (2016) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne