Nissan Sportscars na Ringu!

Odwiedzając legendarne areny sportu samochodowego, prędzej czy później trzeba dotrzeć w góry Eifel. Tam, wśród wulkanicznych krajobrazów, położona jest Nordschleife, czyli Północna Pętla toru Nurburgring, będąca ostatecznym sprawdzianem zarówno dla zawodników, jak i dla materiałów wykorzystywanych w wyścigach. To właśnie „zielone piekło”, w którym wiele nowych modeli samochodów poddawanych jest morderczym testom mocy i wytrzymałości.

ring-nissan
ring-nissan
Michal Grygier

17.07.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:00

Odwiedzając legendarne areny sportu samochodowego, prędzej czy później trzeba dotrzeć w góry Eifel. Tam, wśród wulkanicznych krajobrazów, położona jest Nordschleife, czyli Północna Pętla toru Nurburgring, będąca ostatecznym sprawdzianem zarówno dla zawodników, jak i dla materiałów wykorzystywanych w wyścigach. To właśnie „zielone piekło”, w którym wiele nowych modeli samochodów poddawanych jest morderczym testom mocy i wytrzymałości.

Nissan od pewnego czasu także jest zafascynowany (głównie rekordami) torem Nurburgring. Japońska firma zaangażowała się już nie tylko w legendarny wyścig 24-godzinny. Nissan postawił także na stałą obecność na torze w górach Eifel i w tym celu, w marcu 2007 roku, otworzył własne centrum testowe w Troisdorf niedaleko Bonn, skąd nowe modele samochodów wyruszają na testy przeprowadzane na Nordschleife. W kwietniu ubiegłego roku, w czasie testowania nowego sportowego GT-R, Nissan uzyskał legendarny czas przejazdu odcinka o długości 20,8 kilometra. Na najnowszej wersji super sportowego samochodu z silnikiem o mocy 356 kW (486 KM) ustanowiony został nowy rekord: 7 minut i 26,7 sekundy. Później poprawiony przez Corvette ZR-1.

Japoński producent samochodów otworzy ośrodek Nissan Sportscars Shop przy nowym ring boulevard na Nurburgring, w którym goście będą mogli dokładniej poznać sportowe auta Nissana. Zajmuje powierzchnię około 500 metrów kwadratowych, został otwarty 9 lipca, w ramach uroczystości poświęconych nowemu torowi Nurburgring.

Codziennie, w godzinach od 10:00 do 20:00, goście specjalnej placówki Nissana będą mogli oglądać samochody sportowe tej marki, zaopatrzyć się w produkty odpowiadające ich stylowi życia lub po prostu odpocząć w specjalnie urządzonej poczekalni. Oprócz GT-R i jednego z zaledwie 80 wyprodukowanych 370Z Nurburgring Edition w ośrodku znajdzie się także egzemplarz GT-R w wersji SpecV. To jedyne miejsce w Europie, w którym można będzie oglądać tą wersję.

SpecV to superwyczynowa wersja supersamochodu Nissana, w której wprowadzono liczne modyfikacje w porównaniu z modelem seryjnym takie jak dodatkowe elementy z włókna węglowego, węglowo-ceramiczne hamulce, tytanowy układ wydechowy i obsługiwany przyciskiem układ krótkotrwałego zwiększania momentu obrotowego. Przeszkolony personel jest gotów udzielić odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące samochodów i skontaktować potencjalnego klienta z handlowcem z salonu sprzedaży. Sprzedaż GT-R SpecV rozpocznie się jeszcze w tym roku, a ceny zostaną podane w najbliższych miesiącach.

Goście odwiedzający Sportscar Shop mogą także zakupić inne produkty Nissana oraz NISMO, czyli działu japońskiej marki odpowiedzialnego za sport samochodowy. Oferta obejmuje rzadkie przedmioty importowane z Japonii oraz modele samochodów w pomniejszonej skali.

Nissan Sportscars Shop ma także pełnić istotną rolę w wielu przedsięwzięciach firmy o charakterze marketingowym i handlowym. Na przykład na koniec października 2009 roku firma zaplanowała cały tydzień specjalnych atrakcji, takich jak pokaz dryftu na Nurburgring, dni z Nissanem GT-R na Nordschleife czy „zmysłowa podróż” przez malownicze okolice w górach Eifel otaczających tor wyścigowy.

Rozbudowa toru Nurburgring i stworzenie tam całorocznego centrum rekreacyjno-biznesowego jest ważnym etapem w historii Nordschleife zbudowanej w 1927 roku. Oprócz nowej trybuny głównej z 5 000 miejsc pod dachem w bezpośrednim sąsiedztwie toru urządzono także nowe tereny, na których będą organizowane prezentacje i inne imprezy, oraz zbudowano dodatkowe miejsca noclegowe. Dla klientów korporacyjnych przygotowano rozszerzoną ofertę usług i atrakcji organizowanych w zadaszonych obiektach. Centralną osią Nurburgring jest tzw. ring boulevard. Właśnie tutaj, wzdłuż prostej startowej i końcowej toru Grand Prix, czołowi producenci samochodów i eksperci w dziedzinie akcesoriów urządzili tematyczne sklepy i salony wystawowe. Zadaszona promenada jest połączona z innymi nowymi atrakcyjnymi strefami takimi jak ring arena przeznaczona na imprezy publiczne czy muzeum sportu motorowego ring werk.

Ciekawe, ciekawe...

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)