Nissan GT‑R... również na baterie?!
Wczoraj (i dziś) pisaliśmy o supersportowym samochodzie na baterie. Mowa rzecz jasna o SLS AMG E-Cell. A gdy worek z bateriami się rozwiązał, wysypały się z niego inne, podobne doniesienia! Tym razem Nissan przebąkuje coś o nowym GT-R, który będzie napędzany układem hybrydowym, w pełni na baterie lub... dieslem!
23.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:57
Wczoraj (i dziś) pisaliśmy o supersportowym samochodzie na baterie. Mowa rzecz jasna o SLS AMG E-Cell. A gdy worek z bateriami się rozwiązał, wysypały się z niego inne, podobne doniesienia! Tym razem Nissan przebąkuje coś o nowym GT-R, który będzie napędzany układem hybrydowym, w pełni na baterie lub... dieslem!
Pierwsze informacje dotyczące napędu hybrydowego w GT-R pojawiały się już pod koniec 2009 roku. Wtedy jednak media nie traktowały tych informacji bardzo poważnie. Teraz, po kilkunastu miesiącach hybrydy i auta w pełni elektryczne tak się rozpleniły, że wieść o supersportowym Nissanie GT-R wspartym silnikami elektrycznymi przyjmowana jest bardzo poważnie. Tym bardziej, że podczas eventu w Australii szef inżynierów GT-R'a Kazutoshi Mizuno wspominał, że alternatywny napęd będzie konieczny, aby utrzymać możliwość produkcji tego modelu, biorąc pod uwagę rygorystyczne normy emisji CO2 teraz, jak i w przyszłości.
W dodatku konkurencja, jak Mercedes, czy Audi już mają, bądź zapowiadają "ekologiczne samochody sportowe". Praktycznie gotowy już jest SLS AMG E-Cell, niebawem powstanie "eko-R8-ka". Nawiązując do Mizuno, Nissan rozważa aż trzy opcje. Pierwszą jest wariant hybrydowy, drugą w pełni elektryczny, a trzecią... wysokoprężny!
Ach, te ekologiczne normy. Czy to w ogóle dobry kierunek dla motoryzacji? Co sądzicie?
Źródło: Motor Report