Nissan GT-R P800 0-300 km/h [wideo]

Na ogół kiedy przychodzą na myśl wyścigi uliczne, szybkie auta i ucieczki przed policją, wszystkim od razu wyobrażają się amerykańskie autostrady. Czytelnicy Autokultu wiedzą jednak doskonale, że pod tym względem kompleksów nie mają również Rosjanie. Bracia ze wschodu dopadli GT-R'a P800. Jak to przyspiesza?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na ogół kiedy przychodzą na myśl wyścigi uliczne, szybkie auta i ucieczki przed policją, wszystkim od razu wyobrażają się amerykańskie autostrady. Czytelnicy Autokultu wiedzą jednak doskonale, że pod tym względem kompleksów nie mają również Rosjanie. Bracia ze wschodu dopadli GT-R'a P800. Jak to przyspiesza?

Nissan GT-R to mój kandydat do zdobycia tytułu auta minionej dekady. Prowadzi się niewiarygodnie, jest zdumiewająco szybki, nadaje się do użytkowania na co dzień i kosztuje mniej niż Audi R8. Już w seryjnym modelu silnik V6 o pojemności 3.8-litra generuje moc 480 koni mechanicznych. Przyspieszenie od zera do setki w 3.6-sekundy i prędkość maksymalna ponad 310 kilometrów na godzinę. Rewelacja.

Silnik Nissana wspomagany jest przez dwie turbosprężarki w układzie TwinTurbo. Tunerzy już od samego początku rzucili się na Godzillę, chcąc wycisnąć jeszcze więcej mocy, a kilka dodatkowych koni można uzyskać już poprzez regulację sprężarek. Jeden z najbardziej odważnych - Switzer Performance, poszedł jednak na całość. Moc maksymalna około 700 koni mechanicznych i blisko 800 Nm momentu obrotowego (trzeba ustalać w przypadku pojedynczych egzemplarzy).

Auto wpadło w ręce gentlemanów z Dragtimes.info, którym nawet my zazdrościmy możliwości. Warto poczekać do końca, dokładnie odczytajcie dane z Driftboxa.

Co ciekawe, na początku tego roku jeden z GT-Rów P800 był w Polsce. Dealer Ricardpol życzył sobie za taką bestię 555.000 złotych. Dużo? Znajdźcie równie szybkie auto, którym można jeździć do pracy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy