Niezawodność 4-5 latków wg. Auto Bild

Kontynuując informacje o raporcie Auto Bild TUV 2008, w którym przedstawialiśmy niezawodność 2-3 latków, dziś napiszemy o niezawodności samochodów w wieku 4-5 lat. Samochody w takim wieku zazwyczaj kupujemy na giełdach samochodowych bądź w komisach. Wiadomo, że im samochód starszy tym więcej trapi go usterek. TUV w rocznikach 2001-2002 zdiagnozował 8,9 % usterek.

Obraz
Jacek Filipek

Kontynuując informacje o raporcie Auto Bild TUV 2008, w którym przedstawialiśmy niezawodność 2-3 latków, dziś napiszemy o niezawodności samochodów w wieku 4-5 lat. Samochody w takim wieku zazwyczaj kupujemy na giełdach samochodowych bądź w komisach. Wiadomo, że im samochód starszy tym więcej trapi go usterek. TUV w rocznikach 2001-2002 zdiagnozował 8,9 % usterek.

Oczywiście raport ten opisuje samochody, które były regularnie serwisowane, a z tym w Polsce bywa różnie, więc raport powinien być traktowany jedynie jako drogowskaz.

Na pierwszym miejscu w tej grupie wiekowej znalazło się Porsche 911, na drugim miejscu jest Honda Jazz a trzeci samochód to Subaru Legacy. O ile w przypadku Porsche moglibyśmy powiedzieć, że właściciele tych pojazdów raczej jeżdżą od święta to posiadacze Hondy Jazz czy CRV (8 miejsce), jeżdżą nimi nie tylko po mieście ale również w niestromym pozammiejskim terenie. Moje zaskoczenie wzbudziła Subaru Legacy, jednak później doczytałem, że jego elektronika została przeniesiona z BMW 7 (na piątym miejscu). Czwarte miejsce zajęło Porsche Boxter.

W końcówce zestawienia znajdziemy znaną piątkę Kia Rio, Peugeot 106, Chrysler Voyager, Renault Laguna i Kia Carnival, które wykazały się największą awaryjnością.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy