Niesamowity wzrost popularności rallycrossu
Firma Repucom zajmująca się marketingiem sportowym przygotowała raport na temat popularności rallycrossu po zmianie statusu na mistrzostwa świata.
12.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:10
W sezonie 2014 po raz pierwszy rozegrano FIA World Rallycross Championship, cykl znany pod nazwą Rallycross RX. Są to mistrzostwa świata i największy cykl rallycrossowy w Europie. Wcześniej największym były Rallycrossowe Mistrzostwa Europy.
Oglądalność w telewizji mistrzostw świata 2014 w porównaniu z mistrzostwami Europy 2013 wzrosła o 500 procent! Rallycross RX pokazało 58 stacji telewizyjnych na całym świecie, relacje były również w Polsce. Wyemitowano łącznie 3982 godziny relacji na żywo, relacji opóźnionych i skrótów. W samej Europie rallycross w telewizji oglądało 11,4 mln widzów.
Liczba widzów na torach rallycrossowych wzrosła o 130 procent. Kibice mieli możliwość oglądania 112 kierowców w najwyższej kategorii Supercars. Odnotowano również 8-procentowy wzrost liczby akredytowanych dziennikarzy i fotoreporterów.
W ciągu 12 miesięcy na Facebooku odnotowano wzrost zainteresowania rallycrossem o 348%, na Twitterze o 202%, a na Instagramie o 900%. Za pośrednictwem mediów społecznościowych rallycross dotarł do 6,7 mln osób. Dla porównania w 2013 mistrzostwa Europy dotarły do 430 tys. osób. Sprzedaż produktów związanych z tą dyscypliną wzrosła w ubiegłym roku o 190 procent.
W tym sezonie promotor planuje zwiększenie grona widzów poprzez relacje na żywo w Internecie.