Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association

Nie tylko motoryzacyjne, ale także telekomunikacyjne marki utworzyły wspólnie organizację 5G Automotive Association, której celem jest rozwój rozwiązań telekomunikacyjnych, ich standaryzacja i w przyszłości skupią się na sieciowej autonomicznej jeździe.

Obraz
Marcin Łobodziński

W skład grupy wchodzą takie marki jak Audi AG, BMW Group, Daimler AG, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia i Qualcomm Inc. Celem jest stworzenie globalnej sieci internetowej najnowszej generacji, która łączyłaby ze sobą obiekty i tworzyła inteligentne miasta. Skomunikowanie ze sobą pojazdów, budynków oraz infrastruktury jest też niezbędne, by prowadzić dalsze badania w dziedzinie autonomicznej jazdy.

Dzięki rozwojowi sieci komórkowych, w niedługim czasie dostawcy usług będą mogli przesyłać i przetwarzać jeszcze więcej danych oraz łączyć ze sobą większą liczbę urządzeń, co pozwoli poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ważnym celem jest wparcie europejskiego projektu Connected & Automated Driving Pre-Deployment Project, który ma na celu testowanie sieciowej i autonomicznej jazdy.

W praktyce chodzi o komunikację głównie pomiędzy samochodami. Jeżeli pojazd marki Audi wykryje coś niepokojącego na drodze, wyśle automatycznie komunikat do innych modeli, a także do Mercedesów i BMW. Przy zastosowaniu odpowiedniej aplikacji, również pozostali użytkownicy drogi, będą mogli otrzymać tę informację za pośrednictwem swojego smartfona lub systemu multimedialnego.

Stowarzyszenie 5G Automotive Association oczekuje zainteresowania ze strony nowych partnerów i jest otwarte na globalną współpracę z kolejnymi firmami, a także instytucjami z branży telekomunikacyjnej, informatycznej, motoryzacyjnej czy drogowej. Przewodniczącym Rady Nadzorczej 5GAA został Christoph Voigt, a prezesem zarządu jest Dino Flore.

Co ciekawe, w grupie zainteresowanych brakuje firmy Volkswagen AG, która dwa miesiące temu zacieśniła współpracę z LG. Celem obu tych firm jest stworzenie platformy Connected Car, mającej połączyć cyfrowo samochód z domem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień