Niemcy pod ścianą. 4700 osób na bruk
Schaeffler, poddostawca części do między innymi nowych Volkswagenów, zwolni 4700 osób w Europie.
05.11.2024 15:04
Niemiecki oddział zaliczy najwięcej zwolnień, bowiem będzie to około 2800 osób w 10 miastach. W Europie zostaną zamknięte dwie fabryki, ale Schaeffler nie wskazał dokładnie, które.
Oznacza to, że firma pożegna się z 3,1 proc. swojej załogi. Ta zwiększyła się po niedawnym połączeniu z firmą Vitesco, która zajmuje się produkcją komponentów do samochodów elektrycznych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W oświadczeniu firmy czytamy, że "decyzja jest odpowiedzią na wymagające otoczenie rynkowe, większą rolę globalnej konkurencji oraz transformacji poddostawców segmentu automotive".
Zarówno Schaeffler, jak i inni producenci części mają kłopoty w związku ze spowolnieniem sprzedaży Volkswagenów, Mercedesów czy BMW w związku z przejściem na napędy elektryczne. Volkswagen po raz pierwszy w historii bierze pod uwagę zamknięcie fabryk.
Z kolei firma Robert Bosch ostrzega, że nie osiągnie zakładanego celu finansowego, a ZF Friedrichshafen planuje zwolnić nawet 14 osób do 2028 roku. Continental za to chce pozbyć się swojej komórki dotyczącej pojazdów.