Nie mogą wyprodukować baterii. Niemcy kulturalnie im podziękowali

2 miliardy euro – tyle miał wynieść kontrakt na produkcję nowych ogniw dla BMW do samochodów elektrycznych. Słowo klucz - miał. Niemieckie media donoszą, że Northvolt po prostu "nie dowozi".

BMW Neue Classe
BMW Neue Classe
Źródło zdjęć: © WP Autokult | BMW
Mateusz Lubczański

21.06.2024 | aktual.: 21.06.2024 12:13

2020 rok – pandemia szaleje, a BMW podpisuje kontrakt z firmą Northvolt na produkcję ogniw do samochodów elektrycznych. To trzecia firma współpracująca z BMW – wówczas ogniwa dostarczały też CATL oraz Samsung.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

2024 rok – BMW oraz Northvolt zdecydowały, że skupią się na rozwoju kolejnej generacji ogniw. "Manager Magazine" informuje, że Northvolt nie był w stanie dostarczyć baterii, jak i nie były one odpowiedniej jakości. Obecnie realizowane są zamówienia sprzed dwóch lat. Lukę ma wypełnić Samsung.

Prasa informuje również, że BMW ma wykorzystać ogniwa produkcji Northvolta w nadchodzących samochodach "neue classe", jeśli problemy zostaną rozwiązane. Mają one powstawać w północnoniemieckim Heide.

Co więcej, Northvolt ma poważnie przemyśleć budowę nowej fabryki w szwedzkim Borlange.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)