Nie myślcie, że Ford zapomniał o Focusie ST. Testy na Nürburgringu już trwają

Od początku swojej historii Ford Focus słynął z nienagannego prowadzenia, co stanowiło świetną bazę dla hot hatcha. Nie inaczej jest w przypadku czwartej generacji, która wkrótce doczeka się odmiany ST. Prototypy już są testowane na Nürburgringu.

Polskie ceny nowego Focusa zaczynają się od 63,9 tys. złPolskie ceny nowego Focusa zaczynają się od 63,9 tys. zł
Źródło zdjęć: © Fot. Tomasz Budzik/WP
Michał Zieliński

Nowy Focus zadebiutował w kwietniu 2018 roku i dotychczas najmocniejszym silnikiem był 1,5-litrowym motor EcoBoost oferujący 182 KM. Co prawda Ford od razu zaproponował usportowioną linię ST-Line oferującą m.in. obniżone o 10 mm zawieszenie, ale wszyscy czekaliśmy na topowe odmiany: ST oraz RS. Wszystko wskazuje na to, że ta pierwsza zadebiutuje już wkrótce.

Od jakiegoś czasu prototypy nadchodzącego hot hatcha są testowane na Nürburgringu. Co ciekawe, producent nie sięga po wyrafinowane metody maskowania. Czarny hatchback ma wyraźny, srebrny bodykit, który subtelnie zdradza potencjał samochodu. Wiemy też, że w środku tradycyjnie pojawią się fotele Recaro.

2019 FORD FOCUS ST SPIED TESTING AT THE NÜRBURGRING

Początkowo mówiło się, że – podobnie jak w przypadku Fiesty ST – do napędu posłuży 1,5-litrowy EcoBoost. Teraz jednak częściej się słyszy o większych motorach o pojemności 2 a nawet 2,3 l. W pierwszym wypadku byłaby zmodyfikowana jednostka, która napędzała poprzedniego Focusa ST. W drugim byłby to silnik znany z poprzedniego Focusa RS czy Mustanga. Moc ma wynieść 270 KM i być przekazywana na przednie koła.

Nowością byłoby zastosowanie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Ma to być to opcja obok klasycznego, sześciobiegowego "manuala". Wbrew obowiązującym trendom, po raz kolejny w Focusie ST ma pojawić się też silnik Desla. Byłaby to dwulitrowa jednostka EcoBlue o mocy 190 KM.

Trzeba pamiętać, że to wszystko to jedynie spekulacje. Premiera samochodu zbliża się jednak wielkimi krokami – przewiduje się, że Focus ST zadebiutuje na początku 2019 roku. Ford już zapowiedział, że nie pojawi się na przyszłorocznym salonie w Genewie, więc trzeba liczyć na osobną premierę.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne