Nie będzie pchania elektryków "na siłę" - mówi dyrektor japońskiego giganta

– Nie będziemy promować elektryków tam, gdzie nie ma na nie popytu – tłumaczy w rozmowie z Automotive News Europe Andrea Carlucci, dyrektor ds. strategii produktowej i marketingu Toyota Motor Europe. Informuje też, że trwają prace nad jednostkami spalinowymi.

Andrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor EuropeAndrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor Europe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jayson Fong
Mateusz Lubczański

W rozmowie z ANE Carlucci przyznaje, że przepisy w Europie skupiły się na promocji samochodów elektrycznych, lecz takie auta nie przyjmą się wszędzie. Kiepsko sprzedają się we Włoszech czy w Hiszpanii, świetnie w krajach nordyckich, więc trudno jest przewidzieć, jaki będzie miks napędowy w Europie.

– Mam nadzieję, że elektryki Toyoty będą mocnymi zawodnikami, ale nie będziemy promować ich tam, gdzie nie ma na nie popytu – mówi Carlucci.

Wicedyrektor przyznaje też, że na rynku znajduje się kilka opcji napędowych i każda z nich musi się dać poznać klientowi – tak, jak to było z dieslami. Jednocześnie potwierdza, że Toyota dalej pracuje nad silnikiem spalającym wodór, głównie dla klientów zainteresowanych sportowymi pojazdami linii Gazoo Racing.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Obecnie prawie 80 proc. Toyot sprzedawanych w Europie jest hybrydowych. Wkrótce taki napęd pojawi się też w najmniejszym segmencie, w modelu Aygo X. Wówczas ten współczynnik wyniesie około 90 proc. Aygo X jest drugim najchętniej wybieranym modelem w swojej klasie.

Carlucci zauważa, że kluczem do osiągnięcia jak najmniejszej emisji dwutlenku węgla byłaby popularyzacja hybryd plug-in, które przejeżdżałyby około 100 km na jednym ładowaniu. Takie są już dostępne, chociażby w pojazdach grupy VW czy – nie szukając daleko – w chińskiej Omodzie 9.

Rozmówca przyznaje, że Chińczycy imponują mu prędkością innowacji i tym, jak szybko odpowiadają na rynkowe trendy.

Wybrane dla Ciebie

Duże rabaty w Cuprze. Startuje wyprzedaż Formentora
Duże rabaty w Cuprze. Startuje wyprzedaż Formentora
Coraz bliżej psychologicznej granicy. Mamy prognozy cen paliw na przyszły tydzień
Coraz bliżej psychologicznej granicy. Mamy prognozy cen paliw na przyszły tydzień
Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"