Nie będzie pchania elektryków "na siłę" - mówi dyrektor japońskiego giganta

– Nie będziemy promować elektryków tam, gdzie nie ma na nie popytu – tłumaczy w rozmowie z Automotive News Europe Andrea Carlucci, dyrektor ds. strategii produktowej i marketingu Toyota Motor Europe. Informuje też, że trwają prace nad jednostkami spalinowymi.

Andrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor EuropeAndrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor Europe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jayson Fong
Mateusz Lubczański

W rozmowie z ANE Carlucci przyznaje, że przepisy w Europie skupiły się na promocji samochodów elektrycznych, lecz takie auta nie przyjmą się wszędzie. Kiepsko sprzedają się we Włoszech czy w Hiszpanii, świetnie w krajach nordyckich, więc trudno jest przewidzieć, jaki będzie miks napędowy w Europie.

– Mam nadzieję, że elektryki Toyoty będą mocnymi zawodnikami, ale nie będziemy promować ich tam, gdzie nie ma na nie popytu – mówi Carlucci.

Wicedyrektor przyznaje też, że na rynku znajduje się kilka opcji napędowych i każda z nich musi się dać poznać klientowi – tak, jak to było z dieslami. Jednocześnie potwierdza, że Toyota dalej pracuje nad silnikiem spalającym wodór, głównie dla klientów zainteresowanych sportowymi pojazdami linii Gazoo Racing.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Obecnie prawie 80 proc. Toyot sprzedawanych w Europie jest hybrydowych. Wkrótce taki napęd pojawi się też w najmniejszym segmencie, w modelu Aygo X. Wówczas ten współczynnik wyniesie około 90 proc. Aygo X jest drugim najchętniej wybieranym modelem w swojej klasie.

Carlucci zauważa, że kluczem do osiągnięcia jak najmniejszej emisji dwutlenku węgla byłaby popularyzacja hybryd plug-in, które przejeżdżałyby około 100 km na jednym ładowaniu. Takie są już dostępne, chociażby w pojazdach grupy VW czy – nie szukając daleko – w chińskiej Omodzie 9.

Rozmówca przyznaje, że Chińczycy imponują mu prędkością innowacji i tym, jak szybko odpowiadają na rynkowe trendy.

Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇