Najlepsze dwie tony w mieście? Zapraszamy!
Silniki o wysokiej mocy to dzisiaj standard nie tylko w samochodach typowo sportowych. Coraz częściej ciężarówki oraz SUVy są wyposażane w napędy o mocy większej niż 500 KM. Na dzisiaj mamy dla was listę samochodów SUV, które mają pod maską potężne i prężne maszyny. Może znajdziecie coś dla siebie?
24.03.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:20
[url=http://autokult.pl/images/2010/03/0808dp_13_z+custom_big_rig_truck_show+peterbilt_hoodlum_hoodz_front_end.jpg]
[/url]
Silniki o wysokiej mocy to dzisiaj standard nie tylko w samochodach typowo sportowych. Coraz częściej ciężarówki oraz SUVy są wyposażane w napędy o mocy większej niż 500 KM. Na dzisiaj mamy dla was listę samochodów SUV, które mają pod maską potężne i prężne maszyny. Może znajdziecie coś dla siebie?
W zestawieniu wzięto pod uwagę napęd, wagę oraz cenę za standardowe wyposażenie danego auta.
Range Rover Sport
Silnik: 5,0 l V8 510 KM 625 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 638,1 kg
Cena: $73,345
Istnieje stereotyp, że Range Rover Sport to auto dla gangsterskich raperów i piłkarzy. Być może i tacy ludzie nim jeżdżą, ale jest to auto dla każdego. Oczywiście każdego, kto ma wystarczająco gruby portfel. Potrzeba też sporo miejsca w garażu dla tego kolosa ważącego ponad 2,5 tony. Moc silnika sprawi jednak, że kierowca nie poczuje tej sporej masy. Dzięki V8 pod maską RRS mknie do przodu bez kompleksów.
Porsche Cayenne Turbo S
Silnik: 4.8 l, V8, 550 KM, 750 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 326,5 kg
Cena: $126,300
Jak widać cena adekwatna do marki. Auto ma potężną moc, stąd wszyscy posiadacze mogą cieszyć się komfortową i szybką jazdą. Poza tym rozpędzać się taką maszyną to na pewno wielka gratka.
BMW X6M
Silnik: 4.4 l, V8, 555 KM, 678 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 415 kg
Cena: $89,875
Napęd i waga porównywalne z opisanym wyżej Porsche, jednak cena o wiele niższa. Design tego samochodu pozostawia wiele do życzenia. Kopa mu odmówić nie można, ale czy jest warty tych pieniędzy.. pozostawiam to waszej opinii.
Chevrolet Trailblazer SS/Saab 9-7X Aero
Silnik: 6.0 l, V8, 390 KM, 542 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 040 kg / 2 141 kg
Cena: $37,195 / $49,105
Oba samochody mają już swoje lata, ale nie mogliśmy ich pominąć. Silnik rodem z Corvetty czyni je atrakcyjnymi dla klientów. Poza tym nie są drogie, a możliwe, że dostaniecie je jeszcze taniej na samochodowych giełdach itp.
Mercedes G55 AMG
Silnik: 5.5 l, V8, 500 KM, 700 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 595 kg
Cena: $123,575
Odpowiedź Mercedesa na Porsche Cayenne. Oryginalnie samochód został skonstruowany na potrzeby niemieckiego wojska. Dzisiaj jest jednak używany przez cywili ;-) Pozwolić na to auto mogą sobie jednak tylko bardzo zamożni klienci. W końcu nie każdy ma na koncie 123 tysiące dolarów.
Jeep Grand Cherokee SRT8
Silnik: 6.1 l, V8, 420 KM, 570 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 186 kg
Cena: $44,105
Pojemność silnika spora, a moc relatywnie niska. Zachęcająca jest stosunkowo niska cena, którą można oczywiście mocno wyśrubować na rynku samochodów używanych.
Volkswagen Touareg TDI V10
Silnik: 5.0 l, turbo diesel V10, 310 KM, 750 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 642 kg
Cena: $79,650
Touared to jedyny diesel na naszej liście. Rodzynek nie poddaje się jednak benzynowemu reżimowi ;-) Imponujące 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie równoważy jednak troszkę za małej mocy 310 KM. Przypominamy, że V10 weszła w obieg w roku 2008.
Dodge Ram SRT-10
Silnik: 8.3 l, V10, 510 KM, 725 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 527 kg
Cena: $45,795
Przy Dodge w końcu możemy powiedzieć, ile tak naprawdę kosztuje wysoka moc w SUVie. Rzecz w tym, że auto pali aż 31 litrów benzyny na każde 100 km. Zatem nawet mimo względnie niskiej ceny za samochód, jego eksploatacja będzie bardzo droga. Poza tym trzeba wliczyć w koszta spalone opony, bo na pewno będziecie chcieli wypróbować i wyciągnąć z tego silnika maksimum możliwości ;-)
Ford F-150 Lightning
Silnik: 5.4 l, V8, 380 KM, 610 Nm
Waga z wyposażeniem: 2 118 kg
Cena: $33,035
Najtańsze auto z naszego zestawienia. Jednocześnie niemal najlżejsze. Jednak moc silnika odstaje mocno od konkurencji. Moment obrotowy stoi na przyzwoitym poziomie.
Więc który z prezentowanych przez nas samochodów byście wybrali? Przyjmijmy, że stać Was na każde ;-)
Źródło: autoweek.com