Odświeżona Mazda MX-5. Najfajniejszy roadster świata po zmianach

Mazda MX-5 to świetne auto, które kochają chyba wszyscy fani motoryzacji. Nie jest to jednak konstrukcja bez wad. Japończycy postanowili właśnie pozbyć się kilku z nich, przeprowadzając delikatny lifting.

Nadwozie MX-5 nie uległo zmianom. Ważniejsze jest to, czego nie widać na pierwszy rzut oka.Nadwozie MX-5 nie uległo zmianom. Ważniejsze jest to, czego nie widać na pierwszy rzut oka.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zmiany są niewidoczne na pierwszy rzut oka, ponieważ Japończycy skupili się głównie na kwestiach mechaniki. Stylistyka MX-5 pozostanie taka jak dotychczas, a jedyne różnice wizualne, będą dotyczyć zaktualizowanej gamy lakierów i opcji wykończenia wnętrza. Teraz klienci będą mogli zaznać nieco więcej luksusu, dzięki opcjonalnej, karmelowej skórze, która ukoronuje wnętrze najbogatszych odmian małego roadstera.

Więcej dzieje się pod maską. Choć MX-5 z racji swoich niewielkich wymiarów i masy, nie potrzebuje potężnego silnika, dodatkowy zastrzyk mocy z pewnością jej nie zaszkodzi. Inżynierowie Mazdy wyszli z podobnego założenia, podkręcając dwulitrową jednostkę o dodatkowe 22 KM. Teraz może ona poszczycić się mocą wynoszącą 182 KM. Mniejszy, 1,5-litrowy motor także nieco usprawniono. W tym przypadku pod kątem zużycia paliwa i reakcji na gaz.

A co z wyposażeniem? Lifting to dobra okazja do zaktualizowania multimediów. Nie inaczej jest w przypadku MX-5, które zyskało centralny wyświetlacz o większej rozdzielczości. Drugi, zamontowany między zegarami, także się zmienił. Teraz będzie kolorowy, a nie monochromatyczny jak dotychczas. Wisienką na torcie, która ucieszy wszystkich, jest rzecz banalna, a jakże potrzebna. Mowa o dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierownicy. Teraz każdy powinien znaleźć idealną pozycję podczas prowadzenia małej Mazdy.

Kierownica MX-5 nareszcie będzie regulowana w dwóch płaszczyznach.
Kierownica MX-5 nareszcie będzie regulowana w dwóch płaszczyznach. © mat.prasowe

Pozostałe elementy wyposażenia będą z pewnością zależne od konkretnego rynku. Opisywane poprawki jak na razie są zarezerwowane wyłącznie dla Japonii. Wątpliwe jednak, żeby Mazda nie zdecydowała się ich przenieść do europejskiego, czy amerykańskiego wydania. Odpowiedź zapewne poznamy nie później niż z końcem bieżącego roku, kiedy to odświeżone MX-5 powinno zacząć trafiać do salonów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne