Firma analityczna JATO Dynamics przeprowadziła badania europejskiego rynku nowych samochodów. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim auta nieduże. Ponad stawkę wybił się lider z Niemiec, którym jest… Tak, zgadliście, Volkswagen Golf.
Czy się go kocha, czy nienawidzi, trzeba przyznać, że kompakt z Wolfsburga ma się naprawdę dobrze. Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży w maju zagwarantowała mu ogromna liczba nabywców. Aż 40,7 tys. egzemplarzy Golfa to wynik przebijający o ponad 14 tys. zdobywcę drugiego miejsca – Forda Fiestę. Co ciekawe, nie tylko mały Ford reprezentuje segment B w tym zestawieniu. Auta tej kategorii okazały się najpopularniejszym rozmiarem samochodu kupowanym w Europie w maju.
Poniżej majowe zestawienie 10 najpopularniejszych modeli w Europie:
Na liście widać trzy rzucające się w oczy zmiany. Znaczny spadek sprzedaży odnotowały Opel Corsa oraz Opel Astra. Wygląda na to, że w przypadku tej marki czas na promocje w salonach. Świetnie ma się za to Nissan Qashqai. Ponad 10 proc. wzrostu sprzedaży to na tle pozostałej dziewiątki bardzo dobry wynik.
Dla porównania tak lista 10 najpopularniejszych modeli w Europie prezentowała się w kwietniu:
Golf sprzedaje się dobrze od samego początku roku. Kupiło go 196 100 osób (o 2,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej). Na drugim miejscu uplasowała się Fiesta ze 127 700 sprzedanymi egzemplarzami. Ford nie jest jednak w dobrej sytuacji. Chociaż to drugi wynik w Europie, jest mniejszy o 12,2 proc. niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Można przypuszczać, że problemem dla Forda jest nowe Clio. Renault sprzedało 123 500 egzemplarzy nowej generacji swojego przedstawiciela segmencie B. To wynik aż o 14,7 proc. lepszy niż rok wcześniej.
Wygląda na to, że najciekawsza walka rozegra się w najbliższym czasie o drugie miejsce na rynku europejskim. Ze statystyk można łatwo wywnioskować, że poliftowa Fiesta, chociaż prowadzi się świetnie, może okazać się za słabym orężem w walce z małym francuzem o wystrzałowej stylistyce.
Źródło: SAMAR