Najchętniej kupowane samochody w Europie

Najchętniej kupowane samochody w Europie02.07.2013 11:00
Volkswagen Golf VII GTI
Volkswagen Golf VII GTI

Firma analityczna JATO Dynamics przeprowadziła badania europejskiego rynku nowych samochodów. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim auta nieduże. Ponad stawkę wybił się lider z Niemiec, którym jest… Tak, zgadliście, Volkswagen Golf.

Czy się go kocha, czy nienawidzi, trzeba przyznać, że kompakt z Wolfsburga ma się naprawdę dobrze. Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży w maju zagwarantowała mu ogromna liczba nabywców. Aż 40,7 tys. egzemplarzy Golfa to wynik przebijający o ponad 14 tys. zdobywcę drugiego miejsca – Forda Fiestę. Co ciekawe, nie tylko mały Ford reprezentuje segment B w tym zestawieniu. Auta tej kategorii okazały się najpopularniejszym rozmiarem samochodu kupowanym w Europie w maju.

Poniżej majowe zestawienie 10 najpopularniejszych modeli w Europie:

Na liście widać trzy rzucające się w oczy zmiany. Znaczny spadek sprzedaży odnotowały Opel Corsa oraz Opel Astra. Wygląda na to, że w przypadku tej marki czas na promocje w salonach. Świetnie ma się za to Nissan Qashqai. Ponad 10 proc. wzrostu sprzedaży to na tle pozostałej dziewiątki bardzo dobry wynik.

428961450376458156

Dla porównania tak lista 10 najpopularniejszych modeli w Europie prezentowała się w kwietniu:

Golf sprzedaje się dobrze od samego początku roku. Kupiło go 196 100 osób (o 2,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej). Na drugim miejscu uplasowała się Fiesta ze 127 700 sprzedanymi egzemplarzami. Ford nie jest jednak w dobrej sytuacji. Chociaż to drugi wynik w Europie, jest mniejszy o 12,2 proc. niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Można przypuszczać, że problemem dla Forda jest nowe Clio. Renault sprzedało 123 500 egzemplarzy nowej generacji swojego przedstawiciela segmencie B. To wynik aż o 14,7 proc. lepszy niż rok wcześniej.

Wygląda na to, że najciekawsza walka rozegra się w najbliższym czasie o drugie miejsce na rynku europejskim. Ze statystyk można łatwo wywnioskować, że poliftowa Fiesta, chociaż prowadzi się świetnie, może okazać się za słabym orężem w walce z małym francuzem o wystrzałowej stylistyce.

Źródło: SAMAR

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)