Najbardziej polskie Le Mans w historii. Kubica i Śmiechowski walczą o zwycięstwo

Nadszedł ten dzień, o którym od zawsze marzyli polscy fani wyścigów. Dwóch kierowców z naszego kraju walczy o zwycięstwo w LMP2 w największym wyścigu na świecie. To wydarzenie, które cały czas trwa, ale będziemy o nim pamiętać przez długi czas.

Le Mans 24h 2023Inter Europol Competition #34
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski
Szymon Jasina

Robert Kubica startujący w ekipie WRT już raz otarł się o zwycięstwo w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, ale awaria w ostatnich minutach wyeliminowała zespół Polaka. Krakowianin i w tym roku był wymieniany wśród kandydatów na zwycięzcę, a start samochodu z numerem 41 z trzeciego pola w klasie rozbudzał jeszcze ten apetyt.

Po 17 godzinach ścigania nadzieje się potwierdzają – Robert Kubica walczy o zwycięstwo w LMP2 w Le Mans. Jednak najbardziej niesamowite jest to, z kim toczy tę walkę. Liderem jest samochód numer 34 jedynego polskiego zespołu  Inter Europol Competition  za kierownicą którego zasiada między innymi Kuba Śmiechowski.

Le Mans 24h 2023
Team WRT #41 © Autokult.pl | Szymon Jasina

Bez wątpienia historycznym wydarzeniem dla polskiego sportu była walka Kubicy i Śmiechowskiego na torze o pozycję lidera. Jeszcze kilka lat temu mogliśmy jedynie marzyć o Polakach w wyścigach tej klasy, a teraz walczą ze sobą o zwycięstwo, a ponadto Śmiechowski startuje w barwach polskiej ekipy.

Przed nami jeszcze długie godziny ścigania i Le Mans nie raz pokazało, że dramaty mogą rozgrywać się na ostatnich okrążeniach, a nawet ostatnich zakrętach. Jednak niezależnie od finału już jest to najbardziej emocjonujący dla Polaków 24-godzinny wyścig w Le Mans w historii. Teraz pozostaje nam kibicować naszym rodakom i trzymać kciuki, abyśmy po 16:00 na dwóch pierwszych miejscach LMP2 zobaczyli Polaków.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie