Na to czekali użytkownicy aut na prąd. Ładowarkę opracowała polska firma
Krakowska firma Green Cell prezentuje innowacyjną ładowarkę do samochodów elektrycznych o mocy 11 kW do domowego wykorzystania. Bez instalowania wallboxa możesz naładować dużym prądem swoje auto w ciągu kilku godzin, a nie kilkudziesięciu. Możesz zabrać ładowarkę na pokład i skorzystać z niej wszędzie tam, gdzie jest gniazdo siłowe.
22.02.2023 | aktual.: 22.02.2023 16:29
Produkt o nazwie Habu firmy Green Cell został w całości zaprojektowany w Polsce. Innowacyjność tej ładowarki polega na umieszczeniu całej elektroniki we wtyczce (Type 2), czyli przewód nie ma modułu ICCB, nazywanego potocznie w środowisku użytkowników aut EV cegłą. Co jednak najistotniejsze z użytkowego punktu widzenia to możliwość podłączenia bezpośrednio pod gniazdo siłowe 16A.
Urządzenie daje możliwość ustawienia mocy ładowania na 3,6 kW, 7 kW lub 11 kW. Jest to przydatne na przykład przy wykorzystaniu paneli fotowoltaicznych. Użytkownik może dostosować moc ładowania do potrzeb, ale i do mocy paneli czy aktualnego nasłonecznienia.
Na wtyczce umieszczono wyświetlacz informujący o czasie ładowania akumulatora, ilości pobranego w tym czasie prądu oraz rzeczywistej mocy ładowania. Co więcej, przewód, poza samym jego fizycznym podłączeniem i odłączeniem, da się obsługiwać zdalnie z poziomu aplikacji.
Habu ma długość 7 m i waży 3 kg, jest też znacznie poręczniejszy niż przewód z "cegłą". Można go podłączyć w domu bezpośrednio do gniazda siłowego bez montażu jakichkolwiek innych elementów. W ten sposób osoby przymierzające się do montażu wallboxa mogą zweryfikować swoje plany i zastosować uniwersalne gniazdo siłowe, które można użyć również w inny sposób.
Ładowarka Habu będzie dostępna w przedsprzedaży od 22 lutego 2023 na stronie producenta. Kosztuje obecnie 5499,95 zł. Green Cell daje na produkt 24-miesięczną gwarancję. W zestawie znajduje się twardy pokrowiec na ładowarkę.