Na czym potoczy się Porsche Panamera?
Model Porsche Panamera zadebiutuje wyposażony w opony Continental. Specjaliści z Ośrodka Badawczo-Rozwojowego w Hanowerze zmodyfikowali opony ContiSportContact 3 (najwyższy model z gamy Continental) z myślą o parametrach Panamery.
25.05.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:34
Model Porsche Panamera zadebiutuje wyposażony w opony Continental. Specjaliści z Ośrodka Badawczo-Rozwojowego w Hanowerze zmodyfikowali opony ContiSportContact 3 (najwyższy model z gamy Continental) z myślą o parametrach Panamery.
W efekcie opony spełniają wszystkie, najostrzejsze wymagania określone przez producenta aut marki Porsche.
Proces dostosowawczy obejmował wielogodzinne symulacje komputerowe, obliczenia matematyczne, ale również wielotysięczne testy "w terenie", na rożnych nawierzchniach europejskich dróg, autostrad, czy torów wyścigowych. Limitowana seria specjalnych opon dla Porsche nosi oznaczenie o symbolu „N0” występujące po nazwie produktu, aby odróżnić je od standardowej wersji ContiSportContact 3.
Na przedniej osi Porsche Panamera znajdą się opony w rozmiarze 255/45 ZR 19 (100Y), podczas gdy na tył powędrują opony 285/40 ZR 19 (103Y). Porsche zaakceptowało także alternatywne rozmiary 245/50 ZR 18 (100Y) i 275/45 ZR 18 (103Y) dla Panamery, które również będą nosić wyróżnienie „N0”.
Porsche wymagania stawia bardzo duże, Szczególnie pod względem sportowych walorów. Jednak tym razem, dla firmy równie ważny był fakt, iż wymagania względem komfortu i oporów toczenia opon dla nowej Panamery, nie mogły być wprowadzone kosztem sportowej charakterystyki prowadzenia aut marki Porsche.