Musketier C4 Aircross HDi 150 2WD (2013)

W Polsce C4 Aircross oficjalnie dopiero zadebiutuje, ale w Niemczech można go kupić już od jakiegoś czasu. A skoro można nabyć to auto, to znajdą się na pewno osoby, które będą chciały je stuningować. Przynajmniej z takiego założenia wychodzi Musketier przerabiając wersję 1.8 HDi 150.

Obraz
Olgierd Lachowski

Citroën C4 Aircross to techniczny bliźniak Peugeota 4008 i Mitsubishi ASX. Francuski samochód wytwarzany jest w Japonii, a na nasz rynek ma trafić jeszcze w pierwszej połowie tego roku. W Niemczech ten niewielki SUV dostępny jest już od zeszłego roku.

Obraz

C4 Aircross oferowany jest zarówno z silnikiem benzynowym, jak i jednostkami wysokoprężnymi. Wersje z dieslami pod maską mogą mieć napęd na przednie lub cztery koła. Niezależnie od tego wszystkie auta z motorami o zapłonie samoczynnym mają 6-biegową manualną skrzynię biegów, natomiast wozy z jednostką benzynową – przekładnię 5-biegową.

Obraz

Do warsztatów Musketiera trafiła odmiana ze 150-konnym silnikiem HDi (czyli dieslem) o objętości skokowej 1,8 l, który jest uzbrojony we wtrysk common rail i turbosprężarkę. Mechanicy tunera od razu wgrali nowy program sterujący motorem, co poskutkowało wzrostem mocy do 174 KM. Francuz ma też założony układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Osobom, którym nie zależy na sportowym brzmieniu jednostki silnikowej proponowane są znacznie tańsze końcówki rur wylotowych.

Widoczny na zdjęciach Citroën ma seryjne zawieszenie, ale jest możliwość obniżenia go poprzez założenie krótszych o 30 mm sportowych sprężyn. Zamontowane są za to 20-calowe felgi Genius o szerokości 8,5”. Za kontakt z jezdnią odpowiadają opony 245/40 R 20.

Obraz

Karoseria tego C4 Aircross jest nietknięta, jednak Musketier oferuje pakiet zmieniający nieco wygląd wozu. Składa się on z rur osłaniających przedni zderzak oraz rur zainstalowanych pod progami. Te drugie mogą być stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Oczywiście osłony są tylko elementami ozdobnymi, a nie ochronnymi co wynika z przepisów unijnych.

Dane techniczne

Typ: R4, ZS

  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 174 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,77 KM/l (seryjny – 83,25 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Genius
  • Koła tylne: 8,5 x 20” Genius
  • Opony przednie: 245/40 R 20
  • Opony tylne: 245/40 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,02 kg/KM (seryjny – 10,47 kg/KM)
  • Długość: 4340 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1625 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Musketier

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił