Mocna Fiesta ST od Mountune

Fiesta ST jest genialnym hatchbackiem, który już w serii daje sporo radości z prowadzenia. Niektórym jednak seryjne 182 KM mogą nie wystarczyć. Z pomocą przychodzą tunerzy tacy jak Mountune.

Obraz
Aleksander Ruciński

Pakiet proponowany przez tę firmę zapewnia solidny zastrzyk mocy. Dzięki kilku modyfikacjom, z benzynowego silnika 1,6 EcoBoost udało się wycisnąć aż 265 KM. Do takiej Fiesty zamiast liter "ST", bardziej pasowałyby rasowe "RS". Szczerze mówiąc, propozycja Mountune wydaje się niezłą alternatywą dla Fiesty RS, która póki co nie doczekała się realizacji.

Być może zmieni się to w kolejnej generacji modelu, o czym powinniśmy przekonać się niebawem, gdyż obecna będzie niebawem schodzić z rynku. Niecierpliwi mogą jednak bez obaw sięgnąć po propozycję Mountune. Niestety nie jest to tania zabawa. Pakiet wyceniono bowiem na 4500 funtów co stanowi równowartość około 23 000 złotych.

W zamian otrzymamy jednak niestandardową turbosprężarkę, większy intercooler, zmodyfikowany układ dolotowy oraz zupełnie nowy wydech o zwiększonej przepustowości. Oczywiście wszystko wymaga jeszcze odpowiedniej elektroniki sterującej. Po 13 godzinach pracy specjalistów Mountune, Wasza Fiesta zmieni się nie do poznania.

Obraz

Dodatkowa moc przynosi znaczącą poprawę osiągów. Zamiast seryjnych 7 sekund, setka pojawia się na liczniku już po 5,7 sekundy. Choć tuner nie pochwalił się wzrostem prędkości maksymalnej, nie zdziwimy się jeśli wynosi ona więcej niż 230 km/h.

80 KM więcej niż w serii to spora wartość, która znacząco zmienia charakter samochodu. Szczególnie gdy mówimy o małym aucie z napędem na przednią oś. Nie zdziwimy się jeśli zestaw Mountune sprawia, że Fiesta słynąca ze zwinności i łatwości prowadzenia zaczyna przysparzać więcej problemów. Niestety każdy kij ma dwa końce. Ci, którzy pragną RS-a z prawdziwego zdarzenia muszą uzbroić się w cierpliwość. Jest nadzieja, że Ford ostatecznie zdecyduje się na taką opcję w kolejnej generacji.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie