Mniejszy brat – MTM Q3 2.0 TFSI quattro (2012) [Genewa 2012]

Na genewskim salonie samochodowym tuner z Wettstetten przygotował dwa modele aut. Pomalowano je identycznie, więc przynajmniej powierzchownie wyglądają jak dwaj bracia. Mniejszym z nich jest Audi Q3.

Mniejszy brat – MTM Q3 2.0 TFSI quattro (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski

03.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:19

Tuner wybrał wersję z benzynowym silnikiem o objętości 2,0 l, który wyposażono w turbosprężarkę K03 firmy BorgWarner. Seryjny motor osiągał moc 170 KM przy 4300-6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 280 Nm w szerokim przedziale, bo od 2800 do 4200 obr./min.

Audi Q3 może być wyposażone w 6-biegową, manualną skrzynię biegów lub 7-biegowe, zautomatyzowane urządzenie o dwóch sprzęgłach nazywane przez producenta S-tronic. Nie wiadomo, jaka skrzynka jest w tym pojeździe, bo nie ma zdjęć wnętrza, ale po informacjach o czasie sprintu do setki (o tym dalej) można domyślać się, że manualna. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła.

Obraz

Brakuje też szczegółowych danych dotyczących tuningu jednostki napędowej. Wiadomo, że jej moc wzrosła znacznie, bo do aż 310 KM, ale MTM nie poinformowało, czy udało się to osiągnąć, zmieniając ustawienia programu sterującego silnikiem, czy też może wymieniono turbosprężarkę na większą.

Obraz

Mocniejsze serce oczywiście oznacza, że Q3 sprawniej porusza się po ulicy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h MTM zredukowało o 2,10 s do zaledwie 6,10 s. Prędkość maksymalna wynosi nie 212 km/h, ale imponujące 250 km/h.

Agresywniejszy dźwięk silnika zapewnia nowy sportowy układ wydechowy wyposażony w reaktory katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych. MTM popracowało także nad ustawieniami zawieszenia, jednak nie wiem, co dokładnie zmieniono. Na pewno nie można spodziewać się po tej firmie, że sprawiła, że Q3 będzie wykazywało się lepszymi zdolnościami terenowymi.

Obraz

Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony o rozmiarze 255/35 R 20 (na wszystkich kołach), które założono na klasyczne dla MTM felgi Bimoto o średnicy 20”. Układ hamulcowy pozostał podobno bez modyfikacji, choć fotografie zdają się sugerować coś innego. Nadwozie zostało pomalowane w barwy Niemiec, a z tyłu dodano imitację dyfuzora.

Koszt tuningu wcale nie jest mały i wynosi 22 000 euro. Dla porównania nowy samochód kosztuje w Niemczech 31 550 euro.

Obraz

Oprócz Audi Q3 MTM przygotowało supermocnego Volkswagena Transportera, o którym napiszę już wkrótce.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 156,25 KM/l (seryjny – 85,69 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20” Bimoto
  • Koła tylne: 20” Bimoto
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 255/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,11 kg/KM (seryjny – 9,32 kg/KM)
  • Długość: 4385 mm
  • Szerokość: 1831 mm
  • Rozstaw osi: 2603 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,10 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/hblock position=\inside6307/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)