Mitsubishi Lancer i Pajero przejdą do historii!

Sportowy, kultowy już Lancer Evolution przeszedł do historii, ale modele Lancer i Pajero również zostały wyeliminowane z gamy Mitsubishi na przyszłość, tak samo jak Galant. Japoński koncern nie będzie pracował nad ich następcami.

Obraz
Marcin Łobodziński

To może być ostatni dzwonek na zakup nowego Mitsubishi Pajero, ponieważ niebawem zostanie on wycofany z oferty japońskiej marki i następcy już nie będzie. To samo czeka podstarzałego Lancera i Galanta, który nie jest dedykowany na rynek europejski. Te trzy samochody nie będą miały swoich następców z kilku powodów. Lancer i Galant są już dość stare, ale Mitsubishi Motors nie ma środków na zaprojektowanie kolejnych generacji, które musiałyby powstać od podstaw. Na rynku kompaktów Lancer i tak nie ma już powodzenia i to samo można powiedzieć o Galancie, którego ostatnia generacja zadebiutowała ponad 10 lat temu. Pajero zniknie z rynku z powodu obaw o wyśrubowane normy emisji spalin, które wejdą w życie w niedalekiej przyszłości. A propos zużycia paliwa i szeroki pojętej ekologii, to na razie nie ma również w planach następcy modelu i-MiEV.

Brak na rynku Lancera nie wydaje się dużą stratą
Brak na rynku Lancera nie wydaje się dużą stratą

Mitsubishi planuje natomiast rozwój trzech crossoverów i w tym segmencie nie tylko należy do ścisłej czołówki, ale jeszcze zamierza się rozwijać. Pierwszym samochodem, który będzie miał swojego następcę jest Mitsubishi ASX, który jest na rynku od pięciu lat, ale niedawno przeszedł kolejny facelifting. Na jego drugą generację poczekamy jeszcze cztery lata. Wcześniej, bo do roku 2017 Mitsubishi zbuduje mniejszego crossovera, pozycjonowanego pomiędzy ASX, a Outlanderem. Tyle tylko, że wydaje się, iż pomiędzy te samochody trudno już coś wcisnąć, więc spodziewamy się ASX-a kolejnej generacji mniejszego od obecnego, który teraz bazuje na skróconej płycie podłogowej poprzedniego Outlandera. Podsumowując, to czego oczekujemy to ASX (lub Outlander Sport) jako crossover segmentu B, większy crossover, którego nazwy jeszcze nie znamy, a będzie pozycjonowany w klasie kompaktowej oraz klasyczny Outlander, czyli SUV klasy średniej.

Ogólną przyczyną takiego stanu rzeczy jest nie tylko brak środków na rozwój klasycznych modeli czy ekologia, ale nowa strategia Mitsubishi, polegająca na wzmocnieniu pozycji na rynku USA. Tam nie ma potrzeby produkowania Lancera, Galanta, a tym bardziej Pajero. Miejmy tylko nadzieję, że przy życiu zostanie Pajero Sport na bazie L200, bo rynek prawdziwych samochodów terenowych szybko się kurczy. Przypominamy, że niebawem pożegnamy się również z klasycznym Land Roverem Defenderem.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł