Mikko Hirvonen weźmie udział w Rajdzie Dakar 2016

Mikko Hirvonen wraca do rajdów, ale tym razem zobaczymy go w terenowych, a nie płaskich.

Obraz
Marcin Łobodziński

Czyżby zespół X-Raid czuł oddech ekipy Peugeota, w której być może pojawi się Sébastien Loeb? Chyba tak, skoro postanowili namówić Mikko Hirvonena na udział w rajdzie Dakar. Miałem okazję, żeby przetestować Mini pod Erfoudem, bo zespół X-raidu chciał wiedzieć czy zainteresowałyby mnie rajdy terenowe. – powiedział Mikko Hirvonen, były kierowca M-Sportu, Citroena, Forda i Subaru. Ostatnio potwierdził, że zaliczy w tym roku dwa, może trzy rajdy terenowe w ramach przygotowań do przyszłorocznego Dakaru. Pewny jest na chwile obecną udział w Baja Spain oraz Rallye du Maroc.

Ekipa X-raid kompletuje powoli skład zespołu na styczniowy Rajd Dakar. Pewne jest, że zabraknie w nim Krzysztofa Hołowczyca, jednego z najlepszych zawodników ekipy. Czy Mikko Hirvonen, który nie zdobył nigdy tytułu mistrza WRC jest dobrym wyborem? Wbrew pozorom tak. Choć zawsze ustępował Sébastienowi Loebowi w rajdach płaskich pod względem szybkości, to też zawsze był ceniony za regularność, a to się liczy w rajdach terenowych. W swoim ostatnim sezonie WRC w roku 2014 nie ukończył jedynie dwóch rajdów i to w wyniku awarii. W latach 2007-2008 ukończył wszystkie rajdy w jakich wziął udział, z czego tylko jeden poza punktami. Przykłady można mnożyć i na pewno nie można powiedzieć, że Mikko Hirvonen jest kierowcą słabym. Niestety jego kariera potoczyła się w taki sposób, że mimo bardzo dobrych wyników, zawsze był cieniem Marcusa Grönholma lub Sébastiena Loeba. Karierę w WRC zakończył z drugim wynikiem w Rajdzie Wielkiej Brytanii 2014.

"THE LAST ONE"

Mikko po zakończeniu kariery w WRC cieszył się życiem rodzinnym, ale nie pozwolił sobie na całkowity rozbrat z motorsportem. Miał okazję nie tylko testować MINI All4 Racing, ale także jeździł bolidem Williamsa F1, a także dragsterem klasy Top Fuel. Nie stronił też od jazdy Fordem Escortem RS1800 i RS2000 w fińskich rajdach. Stare powiedzenie „ciągnie wilka do lasu” nie traci na ważności. Niestety nie zobaczymy go w parze z Jarmo Lehtinenem, który zakończył karierę razem z Mikko, z którym jeździł od sezonu 2003. W Rajdzie Dakar pilotem Hirvonena zostanie Francuz Michel Périn, czterokrotny zwycięzca Dakaru, również z ogromnym doświadczeniem w rajdach płaskich.

13 years...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy