McLaren Senna GTR LM w 5 egzemplarzach. Każdy nawiązuje do wyścigu Le Mans z 1995 roku

Nie zobaczycie dziś nic lepszego. Oto 5 sztuk McLarena Senna GTR LM nawiązujących do bolidów startujących w zwycięskim wyścigu Le Mans w 1995 roku. Brytyjski producent zajął tam odpowiednio 1., 3., 4., 5. i 13. miejsce. Teraz powraca do tych wydarzeń w spektakularnym stylu.

To prawdopodobnie jedna z najdroższych, współczesnych kolekcji McLarena.To prawdopodobnie jedna z najdroższych, współczesnych kolekcji McLarena.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

McLaren F1 GTR to auto, które zdecydowanie zdominowało 24-godzinny wyścig Le Mans rozgrywany 25 lat temu. Na wysokich pozycjach - wliczając w to oczywiście zwycięską - znalazło się aż 5 pojazdów reprezentujących brytyjską markę. Zdecydowanie było co świętować. Ćwierć wieku po tych wydarzeniach McLaren zaprezentował współczesne odpowiedniki tamtych bolidów, oparte na modelu Senna GTR LM.

Każdy egzemplarz dokładnie odwzorowuje barwy oryginału, wliczając w to nie tylko kolorystykę i oznaczenia sponsorów, ale i numery startowe. Za stworzenie tych imponujących dzieł odpowiadają oczywiście pracownicy McLaren Special Operations (MSO), którzy musieli poświęcić średnio 800 roboczogodzin na lakierowanie każdej ze sztuk.

Konieczna była także współpraca z firmami, które 25 lat temu sponsorowały starty w wyścigu. McLaren musiał ponownie poprosić o zgody na wykorzystanie ich znaków towarowych. Wysiłek jednak zdecydowanie się opłacił, czego dowody znajdziecie poniżej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

McLaren Senna GTR LM 825/1

Pierwsza sztuka limitowanej serii nawiązuje do zwycięskiego F1/01R z uwagi na powiązania sponsorskie znanego też jako "Ueno Clinic Car". To właśnie ciemnoszary egzemplarz jako pierwszy przekroczył linię mety 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1995 roku.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

McLaren Senna GTR LM 825/6

Zółta sztuka "Harrods car" jest hołdem dla egzemplarza prowadzonego przez Dereka Bella, Andy'ego Wallace'a i Justina Bella. Zwycięstwo było na wyciągnięcie ręki, lecz plany pokrzyżowała awaria skrzyni biegów. Ostatecznie auto dojechało do mety na 3. pozycji. Trzeba przyznać, że połączenie zieleni i żółci we współczesnym odpowiedniku wygląda zabójczo dobrze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

McLaren Senna GTR LM 825/2

Gulf to bez wątpienia jeden z najbardziej rozpoznawalnych sponsorów w historii motorsportu. Jego barwy można było podziwiać na McLarenie F1/02R, który w wyścigu rozgrywanym 25 lat temu zajął czwartą pozycję. Czerwone felgi OZ Racing i podpis Ayrtona Senny na tylnym błotniku to najważniejsze wyróżniki tej sztuki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

McLaren Senna GTR LM 825/7

Piąte miejsce w Le Mans 1995 należało do McLaren F1/07R, do którego nawiązuje prezentowany egzemplarz ubrany w barwy koncernu paliwowego Elf, będącego głównym sponsorem ówczesnego wyścigu. Oczywiście nie mogło też zabraknąć francuskiej flagi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

McLaren Senna GTR LM 825/5

Egzemplarz nawiązujący do auta, które w wyścigu zajęło 13 miejsce, paradoksalnie sprawił McLarenowi najwięcej problemu. To właśnie na jego malowanie poświęcono najwięcej czasu. Pewnie dlatego, że na nadwoziu znalazły się dodatkowe oznaczenia nawiązujące do 25 rocznicy pamiętnych zwycięstw.

Co ważne, każdy z reprezentantów z limitowanej serii ma już swojego właściciela. Auta trafią do klientów z USA, Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii. Ceny oczywiście pozostają tajemnicą.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/39] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej