Rok Mazdy

Mazda, choć znamy ją od wielu lat z naszego rynku, nie wszyscy może wiedzą, dopiero od roku jest oficjalnie na naszym rynku. Firma podsumowała więc ten czas. Czy był dobry?

mazda1mazda1
Michal Grygier

Mazda, choć znamy ją od wielu lat z naszego rynku, nie wszyscy może wiedzą, dopiero od roku jest oficjalnie na naszym rynku. Firma podsumowała więc ten czas. Czy był dobry?

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 r. Pierwszy rok działalności na polskim rynku był testem reakcji klientów na pojawienie się oficjalnego przedstawiciela marki i na nowe modele. Tworzenie i rozbudowa sieci autoryzowanych punktów dealerskich, oferujących zarówno sprzedaż nowych samochodów, jak i usługi serwisowe było głównym zadaniem, pozwalającym na zwiększenie dostępności modeli Mazdy.

Pierwszy rok Mazdy w Polsce - podsumowanie

  • 3 145 sprzedanych samochodów Mazda
  • wzrost liczby punktów dealerskich z 11 do 20
  • wprowadzenie nowego modelu (Mazda3)
  • udział rynkowy na poziomie ponad 1%

Rok temu działalność rozpoczęło 11 dealerów. Obecnie liczba punktów dealerskich wzrosła do 20, obejmując największe miasta w Polsce. Klienci mogą również serwisować Mazdy w sieci 15 autoryzowanych stacji obsługi.

Do końca maja br. nabywców znalazło 3 145 samochodów Mazda. Ten wynik nie tylko znacznie przewyższył zakładane początkowo plany sprzedaży, ale pozwolił również na skuteczną promocję marki na ulicach polskich miast.

Najpopularniejszym modelem jest Mazda6 (1 250 sprzedanych samochodów), zaraz za nią Mazda2 (868 sztuk) i Mazda3 (647).

Klienci pozytywnie przyjęli najnowszy model w gamie - nową Mazdę3, która od połowy maja jest dostępna w salonach.  W ciągu pierwszego miesiąca zebranych zostało ponad 200 zamówień na ten model.

Sportowych wrażeń dostarczy z pewnością niedługo Mazda3 MPS, z silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM, która już we wrześniu będzie dostępna w salonach Mazdy.

Kolejnym ważnym modelem w tym roku będzie również CX-7 po faceliftingu, którego gama wzbogaci się o silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra i mocy 173 KM. Nowy SUV Mazdy pojawi się w salonach w ostatnim kwartale roku.

Celem dla firmy na najbliższe miesiące będzie zapewnienie najwyższej jakości obsługi i rentowności autoryzowanej sieci dealerskiej. W praktyce oznacza to osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0-1,5%.

„Pierwszy rok Mazdy w Polsce uważamy za nadzwyczaj udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające. Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe (akcyza i VAT) oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dotyczy to jednak wszystkich graczy na rynku, a Mazda z nowymi produktami i efektem nowości zamierza wyjść z kryzysu zwycięsko - podsumowuje Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki