Mazda 3 będzie świetnie trzymać wartość. Znamy pierwsze prognozy
Nowa Mazda 3 po raz kolejny mnie zaskoczyła. Najpierw byłem zaciekawiony wyglądem, później nie mogłem uwierzyć w jej ceny, teraz zobaczyłem pierwsze prognozy dot. utraty wartości. To będzie jeden z najlepiej trzymających wartość kompaktów na rynku.
25.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:01
Pierwsze egzemplarze Mazdy 3 opuszczają już fabrykę i niedługo będziecie mogli przeczytać wrażenia Michała z jazdy tym samochodem. Na razie jednak, dzięki uprzejmości firmy Info-Ekspert, możemy dowiedzieć się ile będzie warta nowa "trójka" po 3 latach eksploatacji.
Nie ma co ukrywać, że ceny ustalone przez polskiego importera są jednymi z najwyższych segmencie. Bazowe, najtańsze egzemplarze wycenione są na 94 900 zł i mają pod maską silnik benzynowy o mocy 122 KM. Japoński kompakt broni się jednak rewelacyjnym wyposażeniem standardowym. Na liście znajdziemy: elektromechaniczny hamulec postojowy, poduszkę kolanową dla kierowcy, monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków, materiałową tapicerkę, manualną klimatyzację, wyświetlacz head-up, felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali, czy nawet przednie reflektory diodowe.
Pierwsze prognozy wskazują, że w przypadku samochodów flotowych, po trzech latach eksploatacji i przejechaniu 90 tys. km, wartość Mazdy 3 będzie nadal wysoka. W nadwoziu typu hatchback i w pakiecie Kai, samochody z najsłabszymi (122 KM) i najmocniejszymi (188 KM) silnikami będą warte aż 62,4 proc. wartości zakupu.
- W Polsce od lat modele Mazdy utożsamiane są z gwarancją dobrej jakości, długoletnią bezawaryjną eksploatacją oraz wysoką ceną odsprzedaży. Mazda 3 jest poszukiwana na rynku wtórnym, a egzemplarze z polskiej sieci bardzo szybko znajdują kolejnego nabywcę – mówi Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych w firmie Info-Ekspert.
Jeszcze lepiej sytuacja prezentuje się w przypadku samochodów używanych prywatnie. Auta mające 3 lata i 45 tys. przebiegu będą jeszcze lepiej "trzymać" wartość. Te same wersje (Kai, 122 i 181 KM) będą warte nawet 67,3 proc. pierwotnej ceny.
- Wpływ na wysokie wartości rezydualne ma również fakt, że Mazda jako jeden z nielicznych producentów unika downsizingu i w segmencie C oferuje niewysilone i oszczędne jednostki benzynowe o pojemności 2 litrów. Aktualnie w segmencie kompaktów najniższą utratą wartości charakteryzuje się nowa Mazda 3 oraz nowa Toyota Corolla które, osiągają wyższe wartości rezydualne niż niemiecka, koreańska czy francuska konkurencja – dodaje Wołoszka.
Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach w marcu 2019 roku.