Maserati Quattroporte z turbodoładowanymi V6 i V8 

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Biorąc pod uwagę, że poprzednia generacja czterodrzwiowego Maserati oferowana była tylko z jednostkami V8, w erze downsizingu nikogo nie zaskoczy informacja o tym, że nawet tak wiele znacząca firma postanowiła wykonać ukłon w stronę downsizingu. W przypadku Quattroporte ten ukłon jest podwójny, bo poza zamontowaniem do auta silnika V6 chodzi jeszcze o turbosprężarkę.

Podstawowa jednostka napędowa ma być silnikiem V6 o pojemności zaledwie 3,0 l, który dzięki pomocy turbosprężarki rozwinie aż 410 KM. W połączeniu z niewielką masą auta oraz ośmiobiegową automatyczną przekładnią Quattroporte ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5 s i rozpędzać się maksymalnie do 285 km/h.

Obraz

Auto dostępne będzie także z napędem na cztery koła, który ma skrócić sprint do pierwszej setki z 5 do 4,9 s oraz nieznacznie zmniejszyć prędkość maksymalną (284 km/h). Dla bardziej zdecydowanych Maserati wprowadzi do oferty wersję V8.

Tutaj dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo wspomagać będą jednostkę o pojemności 3,8 l, która ma produkować 530 KM. Dzięki temu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,7 s oraz osiągnie prędkość maksymalną 307 km/h. Oficjalny debiut auta odbędzie się w styczniu na targach w Detroit.

Obraz

[aktualizacja 6 grudnia]

W sieci pojawiło się oficjalne potwierdzenie dotyczące tych jednostek napędowych. Będą one zbudowane przez Ferrari, a za przekazywanie napędu mają odpowiadać wyłącznie ośmiobiegowe skrzynie. Ponadto, wersja V8 będzie dostępna tylko i wyłącznie z napędem na tylną oś, podczas gdy system napędu na cztery koła w wersji z V6, bazuje na rozwiązaniu stworzonym we współpracy z firmą Magna. Napęd przekazywany jest na tył i w razie potrzeby, maksymalnie 50% mocy może przejść na przednią oś.

Dzięki zastosowaniu aluminium, udało się uzyskać masę aut wynoszącą 1860 kg dla Maserati Quattroporte V6 i 1900 kg dla Quattroporte V8. Więcej szczegółów już w styczniu na targach w Detroit.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach