Maserati Quattroporte z turbodoładowanymi V6 i V8 

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Biorąc pod uwagę, że poprzednia generacja czterodrzwiowego Maserati oferowana była tylko z jednostkami V8, w erze downsizingu nikogo nie zaskoczy informacja o tym, że nawet tak wiele znacząca firma postanowiła wykonać ukłon w stronę downsizingu. W przypadku Quattroporte ten ukłon jest podwójny, bo poza zamontowaniem do auta silnika V6 chodzi jeszcze o turbosprężarkę.

Podstawowa jednostka napędowa ma być silnikiem V6 o pojemności zaledwie 3,0 l, który dzięki pomocy turbosprężarki rozwinie aż 410 KM. W połączeniu z niewielką masą auta oraz ośmiobiegową automatyczną przekładnią Quattroporte ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5 s i rozpędzać się maksymalnie do 285 km/h.

Obraz

Auto dostępne będzie także z napędem na cztery koła, który ma skrócić sprint do pierwszej setki z 5 do 4,9 s oraz nieznacznie zmniejszyć prędkość maksymalną (284 km/h). Dla bardziej zdecydowanych Maserati wprowadzi do oferty wersję V8.

Tutaj dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo wspomagać będą jednostkę o pojemności 3,8 l, która ma produkować 530 KM. Dzięki temu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,7 s oraz osiągnie prędkość maksymalną 307 km/h. Oficjalny debiut auta odbędzie się w styczniu na targach w Detroit.

Obraz

[aktualizacja 6 grudnia]

W sieci pojawiło się oficjalne potwierdzenie dotyczące tych jednostek napędowych. Będą one zbudowane przez Ferrari, a za przekazywanie napędu mają odpowiadać wyłącznie ośmiobiegowe skrzynie. Ponadto, wersja V8 będzie dostępna tylko i wyłącznie z napędem na tylną oś, podczas gdy system napędu na cztery koła w wersji z V6, bazuje na rozwiązaniu stworzonym we współpracy z firmą Magna. Napęd przekazywany jest na tył i w razie potrzeby, maksymalnie 50% mocy może przejść na przednią oś.

Dzięki zastosowaniu aluminium, udało się uzyskać masę aut wynoszącą 1860 kg dla Maserati Quattroporte V6 i 1900 kg dla Quattroporte V8. Więcej szczegółów już w styczniu na targach w Detroit.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł