Maserati Quattroporte z turbodoładowanymi V6 i V8

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Maserati Quattroporte z turbodoładowanymi V6 i V8
Bartosz Pokrzywiński

19.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:11

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Biorąc pod uwagę, że poprzednia generacja czterodrzwiowego Maserati oferowana była tylko z jednostkami V8, w erze downsizingu nikogo nie zaskoczy informacja o tym, że nawet tak wiele znacząca firma postanowiła wykonać ukłon w stronę downsizingu. W przypadku Quattroporte ten ukłon jest podwójny, bo poza zamontowaniem do auta silnika V6 chodzi jeszcze o turbosprężarkę.

Podstawowa jednostka napędowa ma być silnikiem V6 o pojemności zaledwie 3,0 l, który dzięki pomocy turbosprężarki rozwinie aż 410 KM. W połączeniu z niewielką masą auta oraz ośmiobiegową automatyczną przekładnią Quattroporte ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5 s i rozpędzać się maksymalnie do 285 km/h.

Obraz

Auto dostępne będzie także z napędem na cztery koła, który ma skrócić sprint do pierwszej setki z 5 do 4,9 s oraz nieznacznie zmniejszyć prędkość maksymalną (284 km/h). Dla bardziej zdecydowanych Maserati wprowadzi do oferty wersję V8.

Tutaj dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo wspomagać będą jednostkę o pojemności 3,8 l, która ma produkować 530 KM. Dzięki temu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,7 s oraz osiągnie prędkość maksymalną 307 km/h. Oficjalny debiut auta odbędzie się w styczniu na targach w Detroit.

Obraz

[aktualizacja 6 grudnia]

W sieci pojawiło się oficjalne potwierdzenie dotyczące tych jednostek napędowych. Będą one zbudowane przez Ferrari, a za przekazywanie napędu mają odpowiadać wyłącznie ośmiobiegowe skrzynie. Ponadto, wersja V8 będzie dostępna tylko i wyłącznie z napędem na tylną oś, podczas gdy system napędu na cztery koła w wersji z V6, bazuje na rozwiązaniu stworzonym we współpracy z firmą Magna. Napęd przekazywany jest na tył i w razie potrzeby, maksymalnie 50% mocy może przejść na przednią oś.

Dzięki zastosowaniu aluminium, udało się uzyskać masę aut wynoszącą 1860 kg dla Maserati Quattroporte V6 i 1900 kg dla Quattroporte V8. Więcej szczegółów już w styczniu na targach w Detroit.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)