Maserati MCXtrema to nowa torowa bestia Włochów. Już teraz jest rarytasem

Maserati MCXtrema
Maserati MCXtrema
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maserati
Kamil Niewiński

22.08.2023 13:46, aktual.: 23.08.2023 15:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Maserati zaprezentowało w Kalifornii swój nowy model, który robi naprawdę ogromne wrażenie. MCXtrema to ekskluzywna zabawka torowa, która dostępna będzie tylko dla nielicznych.

Po raz pierwszy o nowym modelu od Maserati przeznaczonym wyłącznie na tor usłyszeliśmy w 2022 r. Wtedy krył się on jeszcze pod roboczą nazwą Project24 i choć wiadomo było, że tworzony jest na bazie MC20, różnić się miał od niego w znaczący sposób. Teraz jednak oczekiwanie nareszcie się zakończyło, a podczas Monterey Car Week na scenie The Quail światło dzienne ujrzało Maserati MCXtrema.

Pod kątem wizualnym MCXtrema robi piorunujące wrażenie. Zresztą już sama baza, na której ten model być rzeźbiony, czyli Maserati MC20, jest designerskim majstersztykiem, lecz tutaj projektanci weszli o poziom wyżej. Kapitalna linia nadwozia, gigantyczne wloty powietrza, świetnie wyglądające lampy i pakiet aerodynamiczny czy niesamowicie prezentujący się kokpit - MCXtrema wygląda naprawdę futurystycznie, a przede wszystkim, co było celem, ekstremalnie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co do aerodynamiki warto przede wszystkim powiedzieć o masywnym tylnym skrzydle, które może być regulowane, płetwie rekina zwiększające stabilność w zakrętach, rzeźbionym dyfuzorze, a także o podłodze - całkowicie płaskiej, by maksymalnie poprawić przepływ powietrza pod samochodem.

Monokok wykonano z włókna węglowego, co pozwoliło na uzyskanie większej sztywności, przeprojektowano również geometrię zawieszenia, wprowadzając podwójne wahacze. Dodano również czterokierunkowe amortyzatory, w pełni regulowane sprężyny i stabilizatory poprzeczne, a także zmodyfikowano układ hamulcowy, by był gotowy na zmierzenie się z warunkami torowymi.

  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
  • Maserati MCXtrema
[1/25] Maserati MCXtremaŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maserati

W przypadku takich pojazdów najważniejsze są jednak możliwości, a Maserati MCXtrema zapiera pod tym kątem dech w piersiach. Z kapitalnego 3.0 V6 Nettuno wyciśnięto jeszcze więcej, głównie za sprawą wymiany turbosprężarek. Ostatecznie jednostka ta oferuje aż 730 KM mocy i obsługiwana jest przez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Auto zostało również odchudzone i waży teraz około 1300 kg. 

MCXtrema nie ma rzecz jasna homologacji drogowej - to typowa torowa zabawka i tego słowa używa samo Maserati dobitnie zaznaczając, z jakim autem mamy do czynienia. Garstce właścicieli, którzy będą szczęśliwymi posiadaczami tego auta, zaoferuje niebywałe doznania na torze w aucie, które spełnia wszystkie normy wyścigowe. Garstce, bo Maserati MCXtrema zostanie wyprodukowana w zaledwie 62 egzemplarzach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)