Maserati GranCabrio Pogea Racing. Łagodnie i ze smakiem
Maserati GranCabrio i jego zamknięta wersja GranTurismo to jedna z najbardziej leciwych propozycji w swoim segmencie. Mimo to wciąż jedna z najbardziej urodziwych. Trudno znaleźć jakąkolwiek skazę na jej wyglądzie. Ponadczasowe linie cieszą się też uznaniem wśród tunerów, którzy zazwyczaj modyfikują ten model z umiarem i smakiem.
12.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:02
Świetny przykład stanowi opisywania propozycja Pogea Racing. Niemiecka firma tuningowa wzięła na warsztat model GranCabrio i delikatnie go zmodyfikowała. Co warte podkreślenia, zmiany zastosowane w tym projekcie mogą być równie dobrze wykorzystane w wersji z zamkniętym nadwoziem, czyli GranTurismo. Czym propozycja Pogea Racing wyróżnia się na tle fabrycznych propozycji Maserati?
Zobacz także
Na pierwszy rzut oka niczym konkretnym. Całokształt wygląda jednak znacznie lepiej od serii, co zawdzięczamy kilku wysmakowanym, choć zachowawczym dodatkom. Główną rolę odgrywają tu felgi. Są to kute, 21-calowe obręcze sygnowane logo tunera. Obuto je w sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Nowoczesny wzór gwiazdy i czarny lakier stanowią idealne dopełnienie ciemnego nadwozia Maserati.
Świetna prezencja, ale i lepsze prowadzenie, są także wynikiem zastosowanego zawieszenia. Specjaliści z Pogea Racing zmniejszyli prześwit włoskiego kabrioletu aż o 40 mm. Na tym jednak nie koniec poprawek mechanicznych. Tuner zadbał bowiem także o dodatkowy przyrost mocy. Dzięki chiptuningowi udało się uzyskać kilka KM. Dokładnie 477, a więc o 17 KM więcej niż w serii.
To wystarcza, by osiągać setkę w czasie poniżej 4,9 sekundy i rozpędzać się do 305 km/h. Także bez dachu, ale w luksusowych warunkach. Kabina GranCabrio już w serii nie rozczarowuje komfortem i wyposażeniem, a tu dodatkowo zadbano o nutę indywidualizmu. Wszystko zależy od wymagań klienta, lecz w tym konkretnym przypadku zdecydowano się na wykończenie włóknem węglowym i najwyższej jakości skórą. Jak zwykle w takich przypadkach, jedynym ograniczeniem jest zasobność portfela klienta.