Maserati GranCabrio Pogea Racing. Łagodnie i ze smakiem

Maserati GranCabrio i jego zamknięta wersja GranTurismo to jedna z najbardziej leciwych propozycji w swoim segmencie. Mimo to wciąż jedna z najbardziej urodziwych. Trudno znaleźć jakąkolwiek skazę na jej wyglądzie. Ponadczasowe linie cieszą się też uznaniem wśród tunerów, którzy zazwyczaj modyfikują ten model z umiarem i smakiem.

8 lat na rynku, a nadal wygląda jakby debiutowało wczoraj.8 lat na rynku, a nadal wygląda jakby debiutowało wczoraj.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Świetny przykład stanowi opisywania propozycja Pogea Racing. Niemiecka firma tuningowa wzięła na warsztat model GranCabrio i delikatnie go zmodyfikowała. Co warte podkreślenia, zmiany zastosowane w tym projekcie mogą być równie dobrze wykorzystane w wersji z zamkniętym nadwoziem, czyli GranTurismo. Czym propozycja Pogea Racing wyróżnia się na tle fabrycznych propozycji Maserati?

Na pierwszy rzut oka niczym konkretnym. Całokształt wygląda jednak znacznie lepiej od serii, co zawdzięczamy kilku wysmakowanym, choć zachowawczym dodatkom. Główną rolę odgrywają tu felgi. Są to kute, 21-calowe obręcze sygnowane logo tunera. Obuto je w sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Nowoczesny wzór gwiazdy i czarny lakier stanowią idealne dopełnienie ciemnego nadwozia Maserati.

Obraz
© mat.prasowe

Świetna prezencja, ale i lepsze prowadzenie, są także wynikiem zastosowanego zawieszenia. Specjaliści z Pogea Racing zmniejszyli prześwit włoskiego kabrioletu aż o 40 mm. Na tym jednak nie koniec poprawek mechanicznych. Tuner zadbał bowiem także o dodatkowy przyrost mocy. Dzięki chiptuningowi udało się uzyskać kilka KM. Dokładnie 477, a więc o 17 KM więcej niż w serii.

To wystarcza, by osiągać setkę w czasie poniżej 4,9 sekundy i rozpędzać się do 305 km/h. Także bez dachu, ale w luksusowych warunkach. Kabina GranCabrio już w serii nie rozczarowuje komfortem i wyposażeniem, a tu dodatkowo zadbano o nutę indywidualizmu. Wszystko zależy od wymagań klienta, lecz w tym konkretnym przypadku zdecydowano się na wykończenie włóknem węglowym i najwyższej jakości skórą. Jak zwykle w takich przypadkach, jedynym ograniczeniem jest zasobność portfela klienta.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥