Mały japończyk z fantazją
Widoczny na zdjęciu samochód może i wygląda zabawnie, jednak na tym polega jego urok. Oto mały roadster, który oferowany jest głównie w Japonii, jednak na niektórych europejskich rynkach (głównie w Wielkiej Brytanii) także możemy znaleźć go w ofercie sprzedażowej. A co to za cudo? Jest to Daihatsu Copen, które doczekało się nowej opcji wyposażeniowej o nazwie Ulimate S. Jest to znakomita okazja, żeby przybliżyć naszym czytelnikom sylwetkę tego niecodziennego roadstera.
07.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:17
Widoczny na zdjęciu samochód może i wygląda zabawnie, jednak na tym polega jego urok. Oto mały roadster, który oferowany jest głównie w Japonii, jednak na niektórych europejskich rynkach (głównie w Wielkiej Brytanii) także możemy znaleźć go w ofercie sprzedażowej. A co to za cudo? Jest to Daihatsu Copen, które doczekało się nowej opcji wyposażeniowej o nazwie Ulimate S. Jest to znakomita okazja, żeby przybliżyć naszym czytelnikom sylwetkę tego niecodziennego roadstera.
Jak sami widzicie samochód piękny nie jest, ale z całą pewnością wzbudziłby zainteresowanie na naszych drogach. Malutkie auto (jedynie 3,4 metra długości), które mogłoby być alternatywą dla np. Smarta czy Fiata 500, a ze swoim składanym, aluminiowym dachem i niecodziennym wyglądem zapewne znalazłoby wielu nabywców. Myślę, że szczególnie panie byłyby zainteresowane takim wozidełkiem, które w mojej opinii jest raczej "lifestylowym" gadżetem, który w mieście spisałby się idealnie.
Daihatsu jest marką japońską, a od pewnego czasu Toyota posiada pakiet kontrolny akcji tego producenta, a więc o jakość wykonania nie powinniśmy się martwić. Model Copen dostępny jest na rynku od 2002 roku, a więc nic dziwnego, że producent zdecydował się go odświeżyć wariantem Ultimate S. Znajdziemy tutaj przestylizowany grill przedni i 15-calowe felgi BBS, a we wnętrzu nową kierownicę MOMO, nowy lewarek zmiany biegów oraz skórzane siedzenia, lub kubełkowe fotele marki Recaro wykończone alcantarą.
Daihatsu Copen oferowane jest w dwóch wersjach silnikowych (obie benzynowe):
- 660cm3 - 64KM mocy i 110Nm momentu obrotowego
- 1,3-litrowa jednostka o mocy 86KM i momencie obrotowym na poziomie 120Nm
Samochód waży jedynie 850kg, a więc moc 1,3 litrowego silnika powinna dać mu dynamikę na przyzwoitym poziomie. Oczywiście osiągi nie są oszałamiające - 9,5 sekundy do "setki" i około 170km/h prędkości maksymalnej - jednak jak na taki samochód to chyba wystarczająco. Dla porównania, w wersji 660cm3 pierwsze 100km/h zobaczymy po 11,7 sekundy, a prędkość maksymalna oscyluje wokół 145km/h. Tutaj może już brakować trochę mocy...
Cena tego niecodziennego roadstera w Wielkiej Brytanii wynosi niecałe 12 000 funtów, co stanowi około 57 000zł. Według mnie jest to cena trochę zbyt wygórowana. Gdyby samochód kosztował trochę mniej to zapewne zyskał by większą popularność.[block position="inside"]8813[/block]